کسب رتبه اول سرعت اینترنت در جهان توسط سنگاپور در سال ۲۰۱۵

پیک سرعت اینترنت سنگاپور در دنیا سریع‌ترین است، اما سرعت اینترنت برای ساکنان این جزیره رتبه ۱۶ جهانی را داراست.

کسب رتبه اول سرعت اینترنت در جهان توسط سنگاپور در سال ۲۰۱۵

در سه ماه آخر سال گذشته، کاربران اینترنت در سنگاپور گاهی اوقات هنگام دانلود بازی یا به‌روز رسانی نرم‌افزار، به سرعت ۱۳۵٫۷ مگابایت بر ثانیه می‌رسیدند. این رقم چهار برابر بیشتر از میانگین جهانی و ۰٫۱ درصد افزایش برای سه ماه آخر سال بوده است. در حالی‌که اندازه‌گیری سرعت اینترنت به ظرفیت نهایی نظری اتصال اینترنت کاربران نزدیک است، بعید به نظر می‌رسد نمایان‌گر توان واقعی آن در شرایط عادی مصرف باشد.

با وجود این، میانگین سرعت اینترنت در سنگاپور ۱۳٫۹ مگابایت بر ثانیه، یعنی رتبه چهارم در آسیا، پس از کره جنوبی با ۲۶٫۷ Mbps، ژاپن با ۱۷٫۴ Mbps و هنگ کنک با ۱۶٫۸ Mbps قرار دارد. به گزارش شرکت اتصالات اینترنتی آکامیا، میانگین سرعت اینترنت در سنگاپور یازدهدرصد در اواخر سال ۲۰۱۵ افزایش داشته است.

از لحاظ میانگین پیک سرعت اینترنت، دیگر کشورهای آسیایی در ده رتبه بالا قرار دارند. هنگ کنک در جایگاه دوم قرار داشت(۱۰۵٫۲ Mbps)، پس از آن کره جنوبی(۹۵٫۳Mbps)، ماکائو با (۸۳٫۱Mbps)، و ژاپن با (۸۲٫۹Mbps) در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

با وجود بهبود ۹٫۵ درصدی، مالزی در رتبه ۵۵ ام جهانی قرار دارد. تایلند با میانگین پیک سرعت ۶۳٫۷ Mbps، و ۹٫۴ درصد بهبود در جایگاه ۱۸ ام قرار دارد.

از نظر سرعت ایترنت، کره جنوبی همچنان جایگاه اول را داراست، پس از آن سوئد(۱۹٫۱Mbps) و نروژ(۱۸٫۸Mbps) رتبه‌های بعدی را دارند. میانگین سرعت مالزی با سرعت ۵٫۲Mbps رتبه قبلی خود را حفظ کرده است اما تایلندبا ارتقای یک رتبه به جایگاه ۴۲ ام رسید.

به‌طور کلی، اکثر کشورها حداقل یازده درصد در سه ماه آخر سال بهبود داشته‌اند، به جز مالزی که تنها رشد هفت و نیم درصدی داشته است. اندونزی با ۳۲ درصد بیشترین رشد سرعت را داشته است.

میانگین سرعت اتصال جهانی نیز ۸٫۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: themalaymailonline

ارسال نظر