سنگاپور آسمان خراش های سه بعدی چاپ می کند!

در آینده، ساخت آسمان خراش ها ممکن است همانطوری رواج یابد که ساخت ماکت های آن ها رواج دارد، البته در مقیاس بزرگتر.

سنگاپور آسمان خراش های سه بعدی چاپ می کند!

به گزارش کلیک دولت سنگاپور به دانشگاه صنعنی نانیانگ (Nanyang Technological University) مبلغ 150 میلیون دلار سرمایه داده است تا چاپگرهای 3 بعدی جدیدی را تولید کنند. ظاهرا، دولت سنگاپور می خواهد از نسل جدید این چاپگرها برای ساخت قسمت های نوین شهری استفاده کند و دانشگاه هم اکنون در حال کار برای ساخت پرینترهایی است که بتوانند قسمت های مختلف شهری را پیاده سازی کنند.

چاو چی کای، مدیر این دانشگاه، گفته است که برای ساخت قسمت های مختلف مناطق مسکونی چالش بزرگی وجود دارد. وی افزود هیچ گونه بتن قابل چاپی وجود ندارد و ما باید تمامی مراحل توسعه را از ابتدا طی کنیم.

1

کای همچنین هدف از ساخت این چاپگرها را تولید انبوه بلوک های بتنی سبکی و مستحکمی دانست که بتوان در هر جایی تولید کرد و به راحتی قابل حمل و نقل از یک ساختمان به ساختمان دیگر باشند.

جدیدترین خوابگاه این دانشگاه هم با بهره گیری از بلوک های آماده، ساخته شده است. اما آن ها می خواهد به جای استفاده از روش های ستنی و معمول، از چاپگرهای سه بعدی استفاده کنند.

این گونه که به نظر می رسد، چاپگرهای سه بعدی منادی گر عصر جدیدی در صنعت ساخت و ساز هستند. البته فعلا آن چه از شواهد پیداست، هنوز در ابتدای این راه هستیم و تا رسیدن به موفقیت و تولید چاپگرهای ارزان و کارآمد که همگان بتوانند استفاده کنند راه بسیاری وجود دارد. با این حال باید امیدوار باشیم که کشور سنگاپور به عنوان شروع کننده این راه، بتواند به موفقیت دست پیدا کند و نه تنها راه حلی برای مواجه با افزایش جمعیت در کشور خود پیدا کند، بلکه بتواند به تمام دنیا در این راه یاری رسانی رساند.

ارسال نظر