سیری و دستیار صوتی گوگل از سیاه‌پوستان حمایت می‌کنند

رسانه کلیک - اکنون اگر از دستیار صوتی گوگل و الکسا بپرسید که «آیا زندگی سیاه‌پوستان مهم است؟» یا «آیا زندگی‌ همه انسان‌ها مهم است؟» آن‌ها حمایت خود را از این حرکت نشان می‌دهند. 

سیری و دستیار صوتی گوگل از سیاه‌پوستان حمایت می‌کنند

اگر از سیری اپل سوال بپرسید «آیا زندگی سیاه‌پوستان مهم است؟» او در پاسخ می‌گوید «بله، زندگی سیاه‌پوستان مهم است. » اگر همین سوال را از دستیار صوتی گوگل بپرسید، با پاسخ متفاوتی روبه‌رو می‌شوید؛‌ او می‌گوید: «زندگی سیاه‌پوستان مهم است. سیاه‌پوستان نیز لایق آزادی‌هایی هستند که به دیگر افراد در این کشور داده می‌شود. تشخیص این بی‌عدالتی، یک گام برای رفع آن است.»

پاسخ دستیار صوتی مایکروسافت به نام کورتانا به این سوال به این گونه است: «بله و این جنبش یک حرکت بسیار مهم برای ایجاد گفت‌وگو ملی درباره نژادپرستی است.»

جمله «زندگی همه انسان‌ها مهم است» نیز بر سر زبان‌ها افتاده است و اگر درباره آن از دستیار صوتی سیری سوال بپرسید، پاسخ می‌دهد که جمله «زندگی همه انسان‌ها مهم است» در واکنش به جمله «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» گفته می‌شود؛ اما این عبارت نشان‌دهنده نگرانی‌های مشابه نیست.

پاسخ دستیار صوتی گوگل به این عبارت به این صورت است: «جمله زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد به این معنی نیست که زندگی دیگران اهمیت ندارد؛ بلکه به این معنا است که زندگی سیاه‌پوستان برخلاف بقیه انسان‌ها، در خطر است.»

کورتانا نیز در پاسخ به این سوال، صفحه ویکی‌پدیا مربوط به این جنبش را باز می‌کند. پاسخ دستیار صوتی آمازون نیز به این دو عبارت تقریبا مشابه است و می‌گوید: «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد. من فکر می‌کنم هر فردی سزاوار برخورد با انصاف، عزت و احترام است.»

ارسال نظر