تماس های گروهی جدید اسکایپ از طریق Slack

بعد از مدت ها انتظار بالاخره قابلیت چت گروهی به اسکایپ اضافه شد.

تماس های گروهی جدید اسکایپ از طریق Slack

به گزارش کلیک، بعد از اعلامیه های قبلی در مورد قابلیت های جدید ترجمه و تماسهای تصویری گروهی، اسکایپ امروز اعلام کرد که در حال انتشار یک نسخه آزمایشی از امکانات جدید خود با بستر پیام رسانی گروهی Slack است. این ویژگی جدید به کاربران Slack اجازه می دهد تا در حین گفتگو های کاری با همکاران خود، با تایپ عبارت "skype /" و سپس با کلیک کردن بر روی لینک های " join " ظاهر شده، تماسهای مشترک را با آنها آغاز کنند.

تماس اسکایپ که با Slack ادغام شده علاوه بر Windows و Mac و دستگاه های ios و اندروید، بر روی شبکه اینترنت نیز پشتیبانی می شود. شرکت اسکایپ که در مالکیت مایکروسافت قرار دارد، اعلام کرده که این قابلیت جدید یک دوره آزمایشی را طی خواهد کرد تا بازخوردهای آن را از جانب کاربران اولیه این سرویس یکپارچه جمع آوری کند.
اسکایپ در اوایل این هفته (که ارائه تماسهای تصویری اینترنتی آن به تازگی 10 ساله شده است) اعلام کرد که عرضه آزمایشی تماسهای تصویری گروهی بر روی دستگاه های موبایل با سیستم عامل اندروید، ios و ویندوز 10 را آغاز کرده است. همچنین روز گذشته این شرکت اعلام کرد که عرضه سرویس مترجم زنده voice-to-voice خود را به تمام کاربران نسخه ویندوز اسکایپ به پایان رسانده است.

اسکایپ به استقبال یک Unicorn می رود

طبق گفته روز گذشته تیم اسکایپ در یک پیام اینترنتی، پشتیبانی جدید از تماسهای بر پایه Slack، بخشی از ماموریت پیش روی آنها برای از میان برداشتن موانع ارتباطی و ارائه بیشتر خدمات مکالمات به مردم جهان است.
بر اساس اطلاعات جدید پایگاه آماری Statista، تا ماه نوامبر امسال اسکایپ دارای 300 میلیون کاربر فعال بوده است. در صورتی که کاربران Slack، که حدود روزی 2 میلیون نفر را شامل می شوند، جزو این آمار محسوب نشده اند.
شرکت Slack Technologies که در سان فرانسیسکو واقع شده، اولین ابزار همکاری مشترک آنلاین خود را در آگوست 2013 عرضه کرد، همچنین افتخار این را داشته تا سریع ترین شرکتی باشد که به وضعیت " unicorn" دست می یابد. ( یعنی وضعیتی که ارزش یک شرکت از یک میلیارد دلار فراتر می رود.)

هدف Slack رشد جامعة سازندگان و توسعه دهندگان است

Slack یک بستر همکاری آنلاین برای کاربران سیستم عامل های مختلف مانند Mac، Windows، Linux و همچنین سیستم عامل های اندروید، ios و ویندوز موبایل فرآهم می کند. این نرم افزار بر پایه سیستم ابر" cloud"، کاربران را قادر می سازد تا کانال های آنلاین عمومی و خصوصی ایجاد کرده و از آن برای گفتگو و تبادل پیام بین اعضای گروه و به اشتراک گذاری فایل استفاده کنند.
کتابچه راهنمایی که اخیراً منتشر شده نیز نشان می دهد که Slack قبلاً حمایت های یکپارچه ای را نسبت به نرم افزارهای گوناگون انجام داده است، که از Google Plus Hangouts، MailChimp و GoToMeeting گرفته تا Box، Dropbox، Google Drive، Lyft و Twitter را شامل می شود.
همچنین در ماه دسامبر Slack اعلام کرد که یک بودجه 80 میلیون دلاری را با هدف پشتیبانی و تشویق توسعه دهندگان برای ساختن نرم افزارهایی که با Slack تعامل داشته باشند، را ارائه کرده است. این بودجه از طریق سرمایه گذاری های مستقیم Slack و علاوه بر آن از طریق شرکای سرمایه گذار خود مانند : Access، Andreessen-Horowitz، KPCB، Index Ventures، Spark و Social Capital ارائه می شود.

منبع: cnet

ارسال نظر