چراغ قوه‌ای به کوچکی یک چوب کبریت

  آیا به نور نیاز دارید؟ با این قلم‌های نوری بسیار کوچک چراغ قوه را برای همیشه به فراموشی بسپارید.

چراغ قوه‌ای به کوچکی یک چوب کبریت

به گزارش کلیک، به تازگی چراغ قوه ای کوچک ساخته شده که همیشه همراه شماست و می توانید در لحظاتی که به نور احتیاج دارید فوراً از آن استفاده کنید. به قول یک ضرب‌المثل قدیمی بهترین چراغ ‌قوه آن چراغی است که همراه شماست! ولی چه کسی این روزها حاضر است یک چراغ ‌قوه همراه خود به این‌طرف و آن‌طرف ببرد؟ حتی جمع و جورترین آن‌ها به شکل آزارذهنده‌ای در جیب شما بزرگ هستند و این دقیقا همان دلیلی است که MBI این Matchlightها (چراغ‌های کبریتی شکل) را ساخته است. در نگاه اول این ابزار به ظاهر یک جعبه کبریت ساده به نظر می رسد اما وقتی آن را باز کرده و به داخل آن نگاه کنید هشت قلم‌نوری بسیار کوچک که هم سایز چوب کبریت هستند، می‌بینید. هر یک از این Matchlightها، ضدآب، مغناطیسی و به طور عجیبی پرنور هستند. بنابراین دیگر مهم نیست که شما کجا هستید یا در چه وضع اضطراری قرار دارید. با این اوصاف، در حقیقت دیگر هیچ دلیلی وجود ندارد که شما یک قلم نوری در جیب یا کیف خود نداشته باشید.

MatchLight MatchLight

Guy T.Gwnn موسس و خالق MBI، از پنج سال پیش تاکنون در حال طراحی و ساخت قلم‌های نوری بسیار عجیب و غریب است. او در حال حاظر ساکن ژاپن است، کشوری که همواره در معرض خطر زمین لرزه و قطع برق شهری است. در واقع همین مسئله این انگیزه را در او به وجود آورد تا چراغی بسازد که در مواقع اضطراری قابل حمل باشد. هر یک از LEDها به اندازه‌ای نورانی هستند که به شما امکان می‌دهند اطراف نزدیک خود را به راحتی ببینید و حرکت کنید. یا به عنوان مثال محل خاصی را که می‌خواهید تعمیر کنید روشن کنید. Gwnn هم‌چنین می‌گوید: نور این قلم‌نوری به روشنایی یک شمع نیست. با استفاده از یکی از این Matchlightها من به راحتی می‌توانم پله‌ها را ببینم و از آن‌ها پایین بیایم و از آن‌جایی که تقسیم کردن نور یه چراغ قوه معمولی بین هشت نفر مشکل است، مردم می‌توانند همزمان از تمام این Matchlightها به منظور بیشتر کردن میزان روشنایی استفاده کنند.

هر یک از این Matchlightها دارای یک باتری لیتیومی هستند که می‌توانند تا حدود هشت ساعت کار کنند. پوشش پلاستیکی ضد آبی که بدنه هر یک از چراغ‌ها را پوشانده است شیوه عملکرد LED را به خوبی پنهان نگه می‌دارد. طبق گفته‌های Gwnn اگر نوک Matchlight را به آرامی به یک سطح سخت ضربه بزنید آن روشن خواهد شد. هم‌چنین برای خاموش کردن آن کافی‌ است تا نوک آن را ذره‌ای به سمت بیرون بکشید. Matchlightهای اولیه ساخته شده قابل شارژ نیستند. بنابراین MBI تصمیم دارد Matchlightهایی به عنوان یدک در هر MatchBook (به جعبه ای گفته می شود که Matchlightها در آن قرار دارند) قرار دهد. از آن‌جایی که این MatchBookها خاصیت مغناطیسی دارند وقتی Matchlightها را خاموش کرده و در MatchBook قرار می‌دهیم آنها خود به خود در جای مناسب خود چیده می‌شوند. می‌توان گفت که این MatchBookها به عنوان یک جای چند منظوره برای Matchlightها طراحی شده‌اند.به طوری که اگر شما تمایلی ندارید که آنها را با انگشتان خود نگه دارید می‌توانید آن را در MatchBookها به صورت ایستاده قرار دهید.

اگر چه شرکت تولیدکننده این MatchBookها پس از گذشت بیشتر از دو هفته از مرز سرمایه مورد نیاز خود که ده هزار دلار بود گذشت، اما توسط Indiegogo که یک شرکت سرمایه‌گذاری بین المللی محسوب می‌شود، مورد حمایت قرار گرفته‌ است. هم‌چنین حامیانی که با پرداخت ۳۲ دلار از این پروژه پشتیبانی کردند می‌توانند MBI MatchBook خود را به همراه هشت Matchlight به اضافه یک Matchlight اضافی دریافت کنند. درحال حاظر این Matchlightها با LED های سفید، قرمز و سبز در دسترس هستند. انتظار می‌رود پس از اینکه کمپین Indiegogo در جهت حمایت از این پروژه تکمیل شد، MatchBookها با قیمت ۴۵ دلار به فروش برسند و اگر تمام مسائل طبق برنامه پبش رود انتظار می‌رود تا حامیان نیز در جولای ۲۰۱۶ MatchBookهای خود را دریافت کنند.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر