تبلیغات هوشمند بر اساس مدل اتومبیل افراد

ممکن است روزی در آینده‌ای نه چندان دور با بیلبوردهای هوشمندی در خیابان‌ها مواجه شوید که خودروی شما را شناسایی می‌کنند و تبلیغات را متناسب با ویژگی‌های خودروی شما نمایش می‌دهند و یا به پلیس در شناسایی متخلفان کمک می کنند.

تبلیغات هوشمند بر اساس مدل اتومبیل افراد

به گزارش کلیک، شرکت Cloudian که به ذخیره سازی داده‌های هوشمند می‌پردازد و شرکت تبلیغاتی ژاپنی با نام Dentsu، قصد دارند با همکاری یکدیگر چنین پروژه‌ای را در پایان سال جاری عملی کنند.

این دو شرکت در اوایل سال جاری بیلبورد هوشمندی با قابلیت تشخیص خودروها را مورد آزمایش و بررسی قرار دادند و نتایج موفقیت آمیزی را به دست آورند. این شرکت‌ها کلان داده‌ها (داده‌های بسیار انبوه، پرشتاب و یا گوناگون که نیاز به روش‌های پردازشی تازه‌ای دارند تا تصمیم‌گیری، بینش تازه و بهینگی پردازش‌ پیشرفته را فراهم آورند) و یادگیری عمیق (زیر شاخه‌ای از یادگیری ماشینی) را با یکدیگر ترکیب کردند. این بیلبورد هوشمند توانست ۹۴ درصد خودروهای حاضر در ترافیک آن محل را با موفقیت شناسایی کند.

smart-billboard-vehicle-identification-640x0

در ابتدای کار صدها تصویر از هزاران تصویر گرفته شده از خودروها همراه با اطلاعات مربوط به شرکت‌ سازنده، مدل و سال ساخت تعداد زیادی از خودروها در سیستم ذخیره سازی داده‌های هوشمند وارد شد. برنامه نویسان این روند را حداقل برای ۲۰۰ ماشین تکرار کردند. فرایندهای پردازش کننده هوش مصنوعی یادگیری عمیق توانستند با استفاده از این تصاویر، به الگوی تشخیص خودروهایی که با سرعت بالا در حرکت بودند و در فاصله چند صد متری از بیلبورد قرار داشتند، دست پیدا کنند.

هنگامی که این سیستم خودرویی را تشخیص دهد، یک آگاهی تبلیغاتی با هدف جلب توجه سرنشینان خودروی مورد نظر، به مدت پنچ ثانیه بر روی تابلوی LED نمایش داده می‌شود. تعیین تبلیغات مورد نظر برای نمایش دادن به خودروهای خاص، بر عهده افراد تبلیغ کننده است. برای مثال افرادی که عمر خودروی آن‌ها پنج سال است ممکن است قصد خرید مدل جدیدتری از همان برند را داشته باشند و یا ممکن است برای رانندگان کامیون تبلیغات مربوط به کامیون‌ها نمایش داده شود.

هنگامی که تمام نقایص این فناوری بر طرف شود و تبلیغ کنندگان نیز اطلاعاتی را در مورد بازاریابی و تبلیغات هدفمند به دست آورند، ممکن است با نمایش تبلیغات بیشتری متناسب با خودروهای خود مواجه شویم. چنین اتفاقی زیاد دور از ذهن نیست؛ برای مثال ممکن است بیلبوردهای هوشمند برای سرنشینان یک خودروی هوشمند تبلیغات مربوط به تعطیلات و مسافرت‌های خانوادگی را نشان دهد.

این احتمال وجود دارد که مدافعان حریم خصوصی، استفاده از این تابلوهای هوشمند را نوعی تجاوز به حریم خصوصی افراد تلقی کنند. سیستم بیلبورد هوشمند بر خلاف EZPass که یک سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض است، خودروها را با پلاک آن‌ها ردیابی نمی‌کند، بلکه این سیستم طوری برنامه ریزی شده است که تنها به وسیله ویژگی‌های مختلف خودروها، آن‌ها را شناسایی کند. ممکن است مردم تصور کنند که دستگاه‌ های اسکن کننده پلاک که توسط نیروهای مجری قانون مورد استفاده قرار می‌گیرد، در این بیلبوردهای هوشمند نیز به کار گرفته شوند و یا در آینده این اتفاق رخ دهد.

پیاده سازی این ایده می تواند به کابوسی برای رانندگان متخلف بدل گردد چرا که بعد از این در هیچ نقطه ای از شهر در امان نیستند و همه تخلفات آن ها با شماره پلاک و مدل خودرو رصد می شود و امکان حاشا وجود ندارد.

ارسال نظر