گوشی های هوشمند جای سوییچ خودروها را می گیرند

کلیدهای ماشین را به یاد می آورید؟ خودروسازان هم اکنون و بی وقفه در تلاش برای اختراعات جدید در مورد حمل و نقل هستند.

گوشی های هوشمند جای سوییچ خودروها را می گیرند

به گزارش کلیک، از آن جا که امروزه وسایل نقلیه با ویژگی های ایمنی و اتصال پیشرفته تر عرضه می شوند، دور از انتظار نیست روزی برسد که مالکیت ماشین معنایی نداشته باشد. ولوو اعلام کرده است که در آغاز سال 2017 فروش اتومبیل های جدید خود را با کلید های دیجیتال شروع خواهد کرد.

این سرویس بخشی از نرم افزار موبایل ولوو است که هر آن چه کلید ماشین می تواند انجام دهد، به علاوه برخی موارد اضافی انجام خواهد داد.

این کلیدهای دیجیتال بلوتوثی در گوشی هوشمند کاربر فعال باقی می مانند، که می تواند برای قفل کردن، باز کردن، استارت، و رانندگی ماشین مورد استفاده قرار گیرد.

هنوز هم سوالات پاسخ نداده زیادی در مورد امنیت این تکنولوژی وجود دارد، اما ولوو می گوید مشتریان می توانند در صورت تمایل کلیدهای قدیمی را انتخاب کنند.

یکی از ویژگی های مشترک این سرویس این است که به کاربران قابلیت ارسال کپی از کلید های دیجیتال خود را در گوشی های دیگر می دهد و امکان باز کردن و رانندگی ماشین را فراهم می کند.

مدیر اتومبیل های جدید ولوو، مارتین روسنکویست گفت: جدای از این که شما می توانید کلیدی را دریافت کنید، برای استفاده مشترک خودرو یا خدمات اجاره می توانید ماشین خود را از طریق این نرم افزار متوقف کنید، بیابید و به آن دسترسی پیدا کنید.

عکس نرم افزار گوشی های هوشمند

خبر مهم تر دیگر این است که می توانند از این خودروها به عنوان کار خدماتی استفاده کنید. ولوو با شرکت Sunfleet وارد تجارت اجاره خودرو شده است. استفاده آزمایشی بهار امسال در فرودگاه گوتنبرگ در سوئد آغاز خواهد شد.

ولوو به منظور تنوع بخشیدن به نوع فروش سنتی تجارت خود از میان دیگران به جنرال موتورز و آئودی ملحق می شود. این سرمایه گذاری پس از مشاهده موفقیت اجاره دادن خودرو توسط کمپانی هایی مانند زیپکار شروع شد.

  • یک خودروساز با استراتژی های متعدد

GM سرویس اجاره خودروهای خود را ماه گذشته شروع کرد. آئودی سال گذشته این سرویس را با نام Audi on Demand شروع کرد (سرویس به اشتراک گذاری خودرو که وسایل نقلیه جدید خود را به مشتریان ارائه می دهد).

آئودی نیز در اوایل سال جاری 28 میلیون دلار بودجه را برای راه اندازی Silvercar اختصاص داد. Silvercar ناوگانی از خودروهای سواری و سبک آئودی A4 را دارا می باشد (تنها ماشینی که می توان از سراسر کشور از طریق مراکز اصلی فرودگاه این شرکت اجاره کرد).

منبع: msn

ارسال نظر