دستبندهای هوشمند بر دست حاجیان در مراسم حج

پس از فجایع سال قبل حج، از امسال به عنوان یک اقدام در جهت تامین ایمنی افراد، حجاج عربستان به دستبند های الکترونیکی مجهز می شوند.

دستبندهای هوشمند بر دست حاجیان در مراسم حج

به گزارش کلیک، به دنبال حوادث مرگ بار حج سال گذشته و کشته شدن تعداد زیادی از حجاج در اثر تراکم جمعیت، امسال دولت عربستان به عنوان یک اقدام احتیاطی حاجیان را به یک دستبند الکترونیکی مجهز خواهد کرد.
این دستبند های الکترونیکی ضد آب حاوی اطلاعات مهمی از جمله شماره پاسپورت و آدرس حاجیان است. حجاج همچنین قادر خواهند بود تا به اطلاعاتی مانند اوقات شرعی و همچنین یک دستیار چند زبانه برای غیر عرب زبانان دسترسی داشته باشند.

۶۲۶۴_Untitled-16

حضور در شهر مقدس مکه برای زیارت یکی از تکالیف مذهبی مهم محسوب می شود. واجب است تمام مسلمانانی که از توانایی مالی کافی برخوردار هستند در طول زندگی خود حداقل یک بار در این آیین شش روزه شرکت کنند.
سال گذشته بیش از ۷۰۰ نفر در منطقه منا در حومه مکه به دلیل ازدحام جمعیت فوت کردند. سال گذشته بیش از ۱۶۰ هزار چادر در منطقه منا برپا شده بود. این منطقه جایی است که حاجیان در یک حرکت نمادین به یک دیوار به عنوان نمادی از شیطان سنگ پرتاب می کنند.
در سال ۲۰۰۶ در همین منطقه بیش از ۳۶۰ نفر به علت ازدحام جمعیت کشته شدند و همچنین در حادثه مشابهی در سال ۲۰۰۴ نیز ۲۴۴ نفر کشته و صدها مجروح شدند.

ارسال نظر