مرورگر اختصاصی سامسونگ ویژگی Smart Go Next را از گوگل کروم ۶۲ به ارث می‌برد!

رسانه کلیک - کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ خوشحال باشند، چرا که این کمپانی قرار است ویژگی Smart Go Next را از گوگل کروم جدید به مرورگر اختصاصی خود اضافه کند.

مرورگر اختصاصی سامسونگ ویژگی Smart Go Next را از گوگل کروم ۶۲ به ارث می‌برد!

منابع خبری حاکی از آن است که این مرورگر بر خلاف مرورگرهای فعلی منبع باز است (همانند آنچه در کروم و افزونه های آن مشاهده می‌شود). در واقع مرورگر اختصاصی سامسونگ از لحاظ عملکرد شبیه به گوگل کروم است، اما با مجموعه اپلیکیشن های سامسونگ سازگاری بیشتری دارد.

تیم برنامه‌نویسان سامسونگ در تلاش هستند به سرعت قابلیت های جدیدی به این مرورگر اضافه کنند که از جمله آن می‌توان به ابزار پیشرفته و کاربرپسند Smart Go Next برای پر کردن فرم های اینترنتی اشاره کرد.

این ابزار همانطور که از نامش بر می‌آید، به طور هوشمند اطلاعات فرم های اینترنتی را ذخیره می‌کند، به طوری که کاربر هنگام پر کردن فرم با دکمه جدیدی روی صفحه کلیدش مواجه می‌شود. این دکمه مانند زمانی عمل می‌کند که دکمه Enter در صفحه کلید مجازی گوشی‌تان هنگام کار با مرورگر اینترنت به Go تغییر می‌کند. اگر تا به حال به این تغییر نام توجه کرده باشید، می‌دانید که این تغییر ظاهری دکمه کیبورد در واقع به شما نشان می‌دهد که در صورت استفاده از آن می‌توانید وارد مرحله بعدی شوید.

حال، مشکلی که بسیاری از کاربران هنگام کار با این دکمه با آن مواجه می‌شوند، این است که اگر در حال پر کردن فرم اینترنتی باشند (مثلا فرم ثبت نام برای یک وب‌سایت یا ثبت نام آزمون) در صورت تاچ کردن این دکمه، وارد مرحله بعد می‌شوند و اطلاعاتشان در حافظه گوشی باقی نمی‌ماند. در همین لحظه است که اگر اینترنت دچار مشکل شود، کاربر نه تنها به مرحله تکمیل فرم ارجاع داده نمی‌شود، که مجبور است از اول فرم را پر کند! حال ویژگی Smart Go Next این مشکل را با ذخیره کردن اطلاعات وارد شده به فرم برطرف می‌کند. این قابلیت حتی کاربر را در جریان قسمت هایی که هنوز توسط کاربر پر نشده‌اند، قرار می‌دهد. در نتیجه فرم های اینترنتی دیگر قرار نیست به طور ناقص پر شوند.

اگر بخواهیم به طور دقیق‌تری ساز و کار این ابزار را تشریح کنیم، اینطور می‌توانیم بگوییم که کاربر هنگام پر کردن فرم اینترنتی با دکمه Next مواجه می‌شود و در صورتی که فرم به طور کامل تکمیل شده و تمامی فیلدها پر شوند، دکمه Next به Go تغییر نام می‌دهد که به کاربر می‌گوید انتخاب آن به معنای ورود به صفحه بعدی است.

ویژگی Smart Go Next در واقع بخشی از پروژه گوگل کروم ۶۲ بوده و در حال حاضر مراحل آزمایشی خود را در نسخه بتای این مرورگر سپری می‌کند. در صورتی که مرورگر Samsung Internet به قابلیت های گوگل کروم ۶۲ ارتقا پیدا کند، قطعا کاربران می‌توانند از ویژگی کاربردی Smart Go Next نیز بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است؛ کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی می‌توانند مرورگر اختصاصی سامسونگ را از درگاه اینترنتی پلی استور دریافت کنند.

ارسال نظر