آیفون‌های هوشمند با قابلیت کنترل از راه دور

آیفون‌های تصویری پیشرفته شرکت Ring با قابلیت کنترل از طریق تلفن همراه تا اواخر ماه آوریل عرضه خواهند شد

آیفون‌های هوشمند با قابلیت کنترل از راه دور

به گزارش کلیک، این آیفون‌ها دارای امکانات مختلفی از جمله تشخیص حرکت، دید در شب و سایر ویژگی‌هایی هستند که در ادامه‌ این مطلب با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

خبر مربوط به استارتاپ‌ آیفون‌های هوشمند در مواقع از دو بخش تشکیل می‌شود که یکی در رابطه با محصول بهینه‌تر شده‌ای است که آیفون تصویری پیشرفته (Video Doorbell Pro) نامیده می‌شود و خبر دیگر درباره سرمایه گذاری ۶۱٫۲ میلیون دلاری در سری C (سری جدید) این محصول می‌باشد.

در ابتدا آیفون تصویری پیشرفته کم و بیش مشابه آیفون تصویری معمولی به نظر می‌رسد که به سیستم وای‌فای مالک متصل می‌شود و این حق انتخاب را به فرد می‌دهد تا بوسیله تلفن هوشمند خود و از طریق تماس تصویری به کسی که پشت درب ایستاده پاسخ دهد. البته این روش پاسخ‌گویی می‌تواند به دو شیوه صوتی و یک شیوه تصویری باشد. شباهت‌های دیگری که این مدل با مدل‌های مشابه قبلی دارد ویژگی دید در شب و امکان ذخیره تماس‌ها در فضای ابری به ازای پرداخت ۳ دلار در ماه یا ۳۰ دلار در سال است.

با همه این اوصاف، چیزی که این مدل را با نمونه اولیه متمایز می‌کند استفاده از دوربین ۱۰۸۰ پیکسلی به جای دوربین۷۲۰ پیکسلی می‌باشد. مهم‌تر از همه این‌که این دستگاه دارای یک کانال وای فای ۵ گیگاهرتزی می‌باشد که علاوه بر آن یک صفحه نمایش قابل جابه‌جایی ۲ گیگاهرتزی نیز در آن تعبیه شده است. هم‌چنین افراد می‌توانند نواحی خاصی را برای دستگاه مشخصی کنند تا دستگاه تشخیص دهد که دوربین آن باید بیشتر بر روی چه نقاطی متمرکز شود. اما برجسته‌ترین تغییر که در این نمونه پیشرفته دیده می‌شود کوچک‌تر بودن اندازه این محصول نسبت به مدل قبلی آن است.

همه‌چیز در این دستگاه عالی به نظر می‌رسد به جز این‌که مدل جدید برای کار کردن نیاز به برق دارد در صورتی که مدل اولیه این محصول با باتری کار می‌کند.

البته قیمت این دو مدل نیز یا یکدیگر متفاوت است. قیمت نمونه اولیه ۱۹۹ دلار است در حالی‌که مدل جدید و پیشرفته آن ۲۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. کسانی که مایل هستند تا خانه‌‌های خود را به آیفون‌های هوشمند و امن مجهز کنند می‌توانند از هم‌اکنون پیش خرید را انجام دهند و در زمان تعیین شده که حدودا در ماه آوریل است دستگاه خود را تحویل بگیرند.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این محصول این است که دیگر نیازی نیست شما برای جواب دادن به آیفون از تخت خود بلند شوید و به سمت درب بروید. البته این کاملا یک نظر شخصی است اما اگر کمی جدی به این قضیه بنگریم، متوجه خواهیم شد که این مسئله حتی از لحاظ امنیتی نیز عالی به نظر می‌رسد.

برای مثال صاحب خانه‌ای را در نظر بگیرید که در عین حال، که در تعطیلات و دور از خانه خود به سر می‌برد، می‌تواند به طور مجازی از هر مکانی با یک ارتباط اینترنتی مناسب به آیفون خانه خود پاسخ دهد. این امر بطور بالقوه می‌تواند باعث شود تا از هر فردی که به نظر مشکوک می‌رسد و سعی دارد به زور وارد خانه شود، جلوگیری کند. دقیقا مانند اینکه شما در خانه خود هستید.

در ضمن (Kleiner Perkins Caufield & Byers (KPCB که یک شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری است به همراه ریچارد برانسون بنیان‌گذار گروه Virgin حدود ۶۱٫۲ میلیون دلار بر روی سری C سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این اقدام یک سرمایه‌گذاری عظیم نسبت به حمایت مالی محسوب می‌شود که برانسون حدود شش ماه پیش به مبلغ ۲۸ میلیون دلار برای شرکت Ring انجام داد.

جیمی سیمینوف، مدیرعامل و رئیس سرمایه‌گذاری شرکت Ring می‌گوید: این ماموریتی است که بر روی دوش ما نهاده شده است تا میزان جرایم را با ساخت یک آیفون امنیتی که مشتریان ما آن را روبروی درب منزل خود نصب می‌کنند، کاهش دهیم. من بسیار خوشحالم که KPCB در کنار آقای ریچارد برانسون به جمع گروه سرمایه‌گذاران Ring پیوست تا ما بتوانیم به هدف خود که ایجاد دنیایی امن‌تر است برسیم.

به وسیله سرمایه‌های جدید ما می‌توانیم کیفیت امنیتی بالاتری برای آیفون‌ها به وجود آوریم و محصولات امنیتی هوشمند متفاوت‌تری ارائه کنیم. هم‌چنین گفتی است که این شرکت تحت عنوان Ring آغاز به کار نکرد و در واقع شروع کار آنها به سال ۲۰۱۳ با نام Doorbot برمی‌گردد. Ring به عنوان یکی از بهترین شرکت‌هایی محسوب می شود که پتانسیل بالایی در زمینه اینترنت اشیاء دارد. با فراهم شدن سرمایه‌ای بالغ بر ۶۱٫۲ میلیون دلار در سری C این محصول و عرضه یک آیفون تصویری پیشرفته، آینده این استارتاپ روشن‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

منبع: techradar

ارسال نظر