قفل هوشمند، کلید حل معضل اسلحه می شود

اقدامات کاخ سفید در راستای تصویب قوانین بازدارنده و محدود کننده استفاده شهروندان از سلاح گرم بار دیگر موجب ورود علوم مختلف به این عرصه شده است. در این میان به کارگیری سلاح های هوشمند موضوع جدیدی نیست.

قفل هوشمند، کلید حل معضل اسلحه می شود

به گزارش کلیک، محققان دهه های متمادی است که تلاش می کنند با استفاده از تکنولوژی میزان جرائم مرتبط با سلاح گرم را کاهش دهند. هرچند هنوز بکارگیری ابزار هوشمند کنترل سلاح گرم از طرف بسیاری به دلایل بسیار از جمله احتمال هک شدن سلاح رد شده و استقبال قابل توجهی از آن نشده است.

با بالا گرفتن بحث های سیاسی و اجتماعی در خصوص حمل اسلحه گرم، پیش بینی می شد بار دیگر بحث ورود تکنولوژی به این مناقشه به صورت جدی پیگیری شود، اما در نمایشگاه CES 2016، بزرگترین نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی در جهان، تنها یک شرکت اقدام به عرضه محصولات مرتبط کرده بود.

عمر کیانی مخترع قفل بیومتریک Identilock می گوید: " برای استفاده از اسلحه مجهز به این قفل، ابتدا باید اثر انگشت فرد مورد بررسی قرار گیرد تا شخص بتواند ماشه اسلحه را بکشد و این شناسایی الکترونیکی در کسری از ثانیه صورت می گیرد."

این قفل هوشمند گران قیمت ممکن است در شرایط بحرانی و اضطراری مانع واکنش درست صاحب سلاح شود.

به گفته مخترع قفل هوشمند 319 دلاری، کاربرد اصلی این قفل برای مردم عادی است و هنوز استفاده آن در سلاح های گرم ماموران اجرایی و نظامی تایید نشده است.

سالانه صدها قتل در ایالات متحده امریکا به دلیل کشیده شدن غیر عمدی ماشه اسلحه های خانگی و یا خودکشی جوانان و نوجوانان با این قبیل سلاح ها صورت می گیرد و مخترع Identilock امیدوار است بتواند نیروی بازدارنده ای در این جهت به جامعه ارائه کند.

با استفاده از این قفل هوشمند یک تا سه نفر می توانند به صورت همزمان از اسلحه استفاده کنند.به علاوه امکان ایجاد تغییر در کاربران نیز توسط کاربر اصلی وجود دارد. به همراه این قفل هوشمند، قفل فیزیکی دیگری نیز در نظر گرفته شده است تا در صورت عدم کارایی و یا اتمام شارژ Identilock امکان استفاده از اسلحه برای کاربران میسر باشد.

باطری با طول عمر بیش از شش ماه منبع تغذیه انرژی این قفل است که توسط USB و به مدت دو ساعت قابل شارژ است. Identilock نیاز به اتصال به هیچ برنامه و یا کامپیوتری ندارد و به همین دلیل امکان هک کردن آن نیز منتفی است.به نظر می رسد قفل هوشمند تابستان امسال در بازار عرضه شود.

منبع:theverge

ارسال نظر