نقشه هوشمند، تحسین علاقمندان به تاریخ را برانگیخت

بر اساس تحقیقات ارائه شده، تا سال ۲۰۱۶ حدود ۵۷ درصد از ساکنین کره زمین در شهرها ساکن شده اند، که پیش بینی می شود با این روند تا سال ۲۰۳۰ این رشد تا ۷۵ درصد افزایش داشته باشد.

نقشه هوشمند، تحسین علاقمندان به تاریخ را برانگیخت

به گزارش کلیک، تاریخچه شکل گیری شهرها برای بسیاری از دوست داران تاریخ مقوله جذابی به حساب می آید. دلایل روی آوردن افراد به این مناطق، چگونگی رشد و شکل گیری شهر و همچنین نقش اقلیم، محیط زیست و مذهب بر این روند از مهمترین مسائل مطرح در تاریخ شهر به حساب می آید که دوست داران به تاریخ را مجذوب این رشته ساخته است.

کارشناسان و محققین "دانشگاه یل" مجموعه اطلاعاتی با ارزش در زمینه تاریخچه شهرها را از سال ۳۷۰۰ قبل از میلاد، به صورت الکترونیکی فراهم آورده اند. این اطلاعات که بر اساس موقعیت جغرافیایی شهر، تاریخی و همچنین تاثیرات اقلیمی جمع آوری شده اند، از باارزش ترین مجموعه های اطلاعاتی حال حاضر به شمار می آید. این مجموعه اطلاعات که به صورت نقشه دیجیتالی تهیه شده است، به کاربر این اجازه را می دهد تا به آسانی با انتخاب منطقه مورد نظر به تاریخچه چگونگی پیدایش، شکل گیری و توسعه شهر دسترسی داشته باشد. در حال حاظر دانشکده شهرسازی و معماری نیویورک نیز به نقشه ای مشابه به منظور جمع آوری اطلاعات و آموزش به دانشجویان قرار دارد. که نمونه تازه طراحی شده را می توان نمونه تکمیلی این نقشه دانست. در این نقشه تمام دیجیتال، کاربر می تواند ویدئوهایی نیز در مورد منطقه مورد نظر مشاهده کند. کلیپ را به عقب یا جلو ببرد و یا حتی از صحنه های خاص تصویربرداری کند.

محققین و پدیدآورندگان این گجت تاریخ شناس، اذعان دارند؛ برای هر شهری که بر روی نقشه جستجو می شود، تاریخ نخستین اسناد و مدارک ثبت شده به عنوان اولین تاریخ پیدایش شهر در نظر گرفته شده است که این الزاما به معنای تاریخ دقیق پیدایش شهر نبوده است. همچنین جمعیت شهرها بر اساس آخرین آمار در لحظه گزارش می شود که قابل استناد خواهد بود.

این نقشه هوشمند، با اطلاعاتی اعجاب انگیز بسیاری از دوستداران تاریخ را به وجد آورده است چرا که کاربر تنها با یک کلیک به منبعی عظیم از اطلاعات دست می یابد. که این خود راه را برای مطالعات تحقیقاتی دیگر بسیار هموار کرده است.

ارسال نظر