نارضایتی وزیر ارتباطات از روند ثبت نام کارت ملی هوشمند

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار عکسی از حضور خود در یکی از مرکزهای پستی تهران و دیدار با مردم مراجعه کننده برای دریافت خدمات در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: روند ثبت نام از مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی مطلوب نیست.

نارضایتی وزیر ارتباطات از روند ثبت نام کارت ملی هوشمند

به گزارش کلیک ؛ به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز سه شنبه در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: ابتدای ساعت های کاری صبح امروز و به منظور بررسی شکایات دریافتی از مردم برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی، سر زده به مرکز پستی چهار راه لشکر مراجعه کردم که چند اشکال به صورت مشهود ملاحظه شد.

کارت هوشمند ملی

نخست اینکه در مرحله پیش ثبت نام هر چند این امکان به صورت الکترونیکی و رایگان برای مردم فراهم است، اما در صورت مراجعه و ورود داده توسط اپراتور، چه در دفتر پستی و چه در دفترهای پیشخوان، مبالغی دریافت می‌شود که نظام مند نیست.

وی افزود: یکی از بانوان اظهار می‌کرد که برای مرحله پیش ثبت نام در دفتر پیشخوان از وی بیست و پنج هزار تومان اخذ شده و در دفتر پست هم تعرفه‌ای چهار هزار تومانی اخذ می‌شد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: از مدیر عامل پست خواستم که در دفترهای شرکت ملی پست رایانه هایی تعبیه و این امکان فراهم باشد تا مردم شخصا بتوانند اطلاعات خود را وارد کنند و یا اینکه در صورت نداشتن توانمندی از کمک سایرین استفاده کنند. همچنین اطلاع رسانی در این خصوص که پیش ثبت نام از طریق خود افراد با استفاده از اینترنت رایگان است، در دفاتر پستی صورت گیرد.

آذری جهرمی افزود: برای دفاتر پیشخوان نیز برای این خدمت تعرفه مصوب و ابلاغ شود تا به صورت سلیقه‌ای مبالغ اخذ نشود که در این خصوص بنا شد با نمایندگان دفاتر پیشخوان که از بخش خصوصی هستند نیز مذاکراتی داشته باشند.

وی نوشت: موضوع دوم، ناپایداری و قطعی های مکرر سیستم ثبت احوال در دو هفته اخیر بود که باعث می‌شد مردم در زمان مراجعه که در زمان پیش ثبت مشخص شده بوده بلا تکلیف و معطل باشند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در تماسی با رییس سازمان ثبت احوال، مطلع شدم که علت از بروز رسانی‌ های نرم افزار است و بنا شد با تشکیل جلسه‌ای با حضور سازمان فناوری اطلاعات و ثبت احوال موضوع بررسی و حل شود.

آذری جهرمی افزود: به طور کلی شکایات مردم به جا بود و کیفیت خدمات مطلوب نبود؛ امیدوارم با اقداماتی که همکاران ما در شرکت ملی پست و عزیزان پر کار سازمان ثبت احوال طی هفته پیش رو به عمل خواهند آورد، مشکلات موجود مرتفع شود و با اصلاح روال های فعلی فرآیند دریافت کارت هوشمند ملی تسهیل شود.

سوم دی ماه امسال سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون 30 میلیون و 664 هزار و 596 کارت هوشمند ملی صادر شده است.

وی ادامه داد: تاکنون 32 میلیون و 800 هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی پیش ثبت نام کرده و از این تعداد تاکنون 28 میلیون و 725 نفر کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند.

ابوترابی از هموطنانی که مرحله پیش ثبت نام برای کارت هوشمند ملی را انجام داده اند خواست که برای گرفتن کارت خود مراجعه کنند به این دلیل که بعد از یک هفته سریال کارت های قبلی باطل می شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال بیان کرد: تا پایان سال 96 تمام کارت های ملی نمونه قدیم که تاریخ اعتبار آنها 29 اسفند سال 96 و قبل از آن است از اعتبار خارج خواهد شد و از فروردین 97 علاوه بر اینکه این کارت‌ها اعتبار ندارند هیچ نوع خدمتی هم با آنها قابل ارائه نخواهد بود.

وی یادآور شد: با هماهنگی هایی که انجام شده قرار شد برای تمام کسانی که برای دریافت کارت هوشمند ملی خود پیش ثبت نام را انجام داده اند، گواهی صادر شود و با در دست داشتن این گواهی می توانند خدمات دریافت کنند اما کسانی که این پیش ثبت نام را انجام نداده باشند و تاریخ اعتبار کارت نمونه قدیم آنها نیز به اتمام رسیده باشد، نمی‌تواند از سال 97 هیچ خدمتی را با این کارت دریافت کنند.

ارسال نظر