آیا حالت هواپیما (Airplane Mode) سرعت شارژ شدن گوشی را بالا می برد؟

رسانه کلیک - مقوله شارژ تلفن های هوشمند این روزها بسیار مورد بحث است و برخی معتقدند که با قرار دادن گوشی در حالت هواپیما می توان سرعت شارژ دستگاه را افزایش داد.

آیا حالت هواپیما (Airplane Mode) سرعت شارژ شدن گوشی را بالا می برد؟

اگر شما هم مانند خیلی از کاربران، زمان زیادی را صرف کار با گوشی می کنید و کم پیش می آید که نمایشگر دستگاه خود را خاموش ببینید، مطمئنا با پدیده از دست رفتن شارژ دستگاه بسیار روبرو شده اید. همانطور که می دانید باتری تلفن های هوشمند روز به روز بزرگتر می شود و به این ترتیب زمان شارژ شدن آنها نیز در حال رشد و افزایش است.

شما می توانید با قرار دادن گوشی در حالت هواپیما زمان شارژ آن را به مراتب پایین تر بیاورید. چرا که در این حالت ارتباط دکل های مخابراتی با دستگاه قطع شده و از طرف دیگر نیز محل قرارگیری گوشی روی نقشه از طریق GPS مرتبا چک نمی شود. به همین دلیل سرعت شارژ دستگاه پایین نیامده و سیگنال ها با راندمان و قدرت بیشتری وارد باتری می شوند.

مطمئن باشید که این ترفند واقعا جوابگوست و توسط اپراتور موبایل Verizon آمریکا نیز توصیه شده است. گوشی ها در حالت معمول به صورت مداوم در حال تبادل سیگنال با دکل های مخابراتی هستند و موقعیت مکانی دستگاه نیز روی نقشه به صورت مداوم در حال ثبت است. برخی گوشی ها از طریق امواج شبکه اقدام به پیگیری محل گوشی روی نقشه می کنند که این کار مسلما مصرف زیاد باتری را به همراه دارد. به همین دلیل است که قرار دادن دستگاه در حالت هواپیما باعث پایین آمدن مصرف باتری و در نتیجه شارژ سریع تر آن می شود.

زمانی که گوشی را در حالت پرواز قرار می دهید، ارتباط سیگنال های رادیویی به صورت کامل قطع می شود و در نتیجه، سرعت شارژ دستگاه به مراتب بالا می رود. بد نیست بدانید که انجام این روش، زمان آنچنان بیشتری را در اختیار شما نمی گذارد. به عنوان مثال اگر گوشی شما در حالت معمول 3 ساعت زمان برای شارژ نیاز دارد، تصور نکنید که با قرار دادن آن در حالت هواپیما می توانید دستگاه را یک ساعته شارژ کنید!

وب سایت CNET چند سال پیش این ویژگی را مورد تست قرار داد و روی دو گوشی به ترتیب 4 و 11 دقیقه زمان کمتری برای شارژ مشاهده شد.

ارسال نظر