اپل دزدگیر هوشمند اختراع کرد

شرکت اپل اختراعی را به ثبت رساند که قادر است اطلاعات مربوط به سارق گوشی iPhone از جمله تصویر چهره و اثر انگشت وی را گردآوری و برای مالک ارسال کند.

اپل دزدگیر هوشمند اختراع کرد

به گزارش کلیک، با وجود اینکه ابزارهایی برای قفل کردن گوشی از راه دور، پاک کردن اطلاعات و ردگیری گوشی های هوشمند عرضه شده است، اپل از مدت ها پیش به دنبال راهکاری برای شناسایی سارقان تلفن هوشمند بوده است.
اختراع جدید این شرکت که شباهت زیادی به برنامه Find My iPhone دارد، تمام حسگرهای گوشی به سرقت رفته را به چشم و گوش تبدیل می کند.
این برنامه، از راه دور فعال می شود و اطلاعات هویتی از جمله تصویر چهره، اثر انگشت، فیلم های ویدویی و صدای هر کاربر غیرمجازی را ذخیره می کند. البته تمام این کارها بدون اطلاع سارق انجام شده و به صورت رمزگذاری شده در فضای خاصی درون گوشی ذخیره می شود.
با وجود اینکه چنین ابزاری می تواند بسیار مفید باشد، استفاده عملی از آن با چالش های قانونی متعددی همراه است. برای مثال آیا از نظر قانون می توان اطلاعات هویتی فردی را حتی اگر سارق گوشی هوشمند باشد، بدون رضایت او ذخیره کرد؟ آیا تمام این اطلاعات در اختیار کاربر اصلی گوشی قرار می گیرد یا مستقیما برای مقامات ارسال می شود؟
البته واضح است که اپل مانند هر اختراع دیگری فعلا درصدد تملک ایده های جدید در قالب حق ثبت اختراع است و با مقایسه تعداد اختراعات ثبت شده اپل که واقعا مورد استفاده قرار گرفته با اختراعاتی که هرگز به تولید نرسیده اند، احتمال اینکه اختراع جدید این شرکت نیز پا به دنیا واقعی بگذارد، بسیار اندک است.

ارسال نظر