CES 2016: تلویزیون‌های جدید سامسونگ با پشتیبانی از قابلیت Smart Things رونمایی می‌شوند

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های رسمی شرکت کره‌ای سامسونگ، نسل جدید و آینده‌ی تمام تلویزیون‌های هوشمند این شرکت کره‌ای از قابلیت‌هایی همچون اینترنت اشیاء (IoT) و اسمارت‌تینگز (SmartThings) پشتیبانی خواهند کرد.

CES 2016: تلویزیون‌های جدید سامسونگ با پشتیبانی از قابلیت Smart Things رونمایی می‌شوند

اسمارت‌تینگز یک پلتفرم و بستر نرم افزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد با اتصال به آن به کنترل و مدیریت دستگاه‌های هوشمند متنوع خود و سرویس‌های مرتبط با اینترنت اشیاء بپردازند. سامسونگ اشاره کرده که سری آینده‌ و 2016 تلویزیون‌های هوشمند SUHD این شرکت قابلیت IoT Hub Technology را ارائه خواهند کرد که به موجب آن تلویزیون هوشمند شما می‌تواند نقش یک کنترل کننده‌ی مرکزی را برای سایر دستگاه‌های هوشمند موجود در خانه ایفا کند.

نسل آینده‌ی تلویزیون‌های هوشمند SUHD سامسونگ قابلیت اتصال مستقیم و کنترل دستگاه‌های هوشمند برند سامسونگ را ارائه خواهند کرد. همچنین این تلویزیون‌ها قادر خواهند بود که با سنسورهای مرتبط با قابلیت اسمارت‌تینگز ارتباط برقرار ساخته و به کنترل دقیق عملکرد آن‌ها بپردازند. اما قابلیت‌های اتصال و کنترلی تلویزیون‌های هوشمند سال 2016 سامسونگ تنها در این دو زمینه کارایی ندارند، بلکه سامسونگ اعلام کرده این تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند به بیش از 200 نوع مختلف از دستگاه‌های هوشمند نظیر لامپ‌های هوشمند، قفل‌های حرارتی، دوربین‌ها و ....ارتباط برقرار کنند.

پلتفرم اسمارت‌تینگز به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم تمامی دستگاه‌های هوشمند موجود در محیط خانه‌ی خود را به یک مرکز کنترل کننده‌ی واحد متصل کرده و نهایتا با استفاده از آن به مدیریت عملکرد این دستگاه‌ها و کنترل دقیق آن‌ها بپردازند. شاید تصور داشته باشید که این قابلیت باید بسیار پیچیده باشد، اما در واقع این چنین نیست و پلتفرم اسمارت‌تینگز به شیوه‌ی فوق‌العاده ساده، روان و کاربردی طراحی شده و رابط کاربری ساده و دلچسبی را به همراه دارد. استفاده از تلویزیون‌های هوشمند و قابلیت‌های مربوط به اینترنت اشیاء و اسمارت‌تینگز می‌تواند کارایی‌های بسیار جالبی را به همراه داشته باشد و شیوه‌ی زندگی ما در آینده را کاملا تغییر داده و هوشمندتر کند.

70-1

به عنوان مثال تلویزیون‌های هوشمند جدید سامسونگ که در سال 2016 میلادی رونمایی خواهند شد و از قابلیت‌های اسمارت‌تینگز و اینترنت اشیاء پشتیبانی می‌کنند، به راحتی می‌توانند با سنسور دوربینی که مانند یک دوربین مدار بسته در پشت در ورودی شما نصب شده ارتباط برقرار کنند و به کنترل دقیق و هوشمندانه‌ی عملکرد آن دوربین بپردازند. حال در سمت مقابل شما می‌توانید از قفل‌های هوشمند موجود به عنوان قفل درب ورودی منزل خود استفاده کنید و آن را نیز به تلویزیون هوشمندتان متصل نمایید. در این شرایط تنها با استفاده از رابط کاربری تلویزیون هوشمندتان و کنترل آن می‌توانید فرد یا افرادی که پشت در منرلتان هستند را مشاهده کرده و بدون نیاز به هیچ حرکت خاصی قفل درب را به طور اتوماتیک باز کنید.

تلویزیون‌های هوشمند پشتیبانی کننده از اینترنت اشیاء و تکنولوژی اسمارت‌تینگز همچنین می‌توانند با سنسورهای حرکتی خاصی در ارتباط باشند و در شرایط لزوم پیغام‌های هشداری را برای شما ارسال کنند. به عنوان مثال می‌توانید یک سنسور حرکتی را درست در جلوی درب ورودی منزلتان نصب نمایید و تنظیمات تلویزیون هوشمند خود را به شیوه‌ای بهینه‌سازی کنید که به محض ورود و خروج هر فرد از کنار درب ورودی منزتان، پیغام هشداری بر روی نمایشگر تلویزیون نمایان شود. یکی دیگر از قابلیت‌های جالبی که تلویزیون‌های هوشمند پشتیبانی کننده از تکنولوژی اسمارت‌تینگز ارائه می‌کنند، مربوط به قابلیت اتوماتیک همگام‌سازی عملکرد آن‌ها با چراغ‌های هوشمند موجود در خانه است. اگر تلویزیون شما از قابلیت اسمارت‌تینگز پشتیبانی کند و در محیط منزلتان نیز از چراغ‌های هوشمند استفاده کنید، قابلیتی در پلتفرم نرم افزاری تلویزیون‌تان ارائه می‌شود که قابلیت Cinema Mood نام دارد. با فعال‌سازی این قابلیت، چراغ‌های اضافی موجود در محیط منرل خاموش می‌شوند و در واقع به طور اتوماتیک محیطی تاریک و سینمایی برای شما فراهم می‌شود.

بنابراین با توجه به اینکه سامسونگ رسما اعلام کرده تلویزیون‌های هوشمند SUHD سال 2016 این کمپانی از تکنولوژی اسمارت‌تینگز پشتیبانی می‌کند، بنابراین تمامی این امکانات در این تلویزیون‌ها موجود و قابل استفاده خواهد بود. مطمئنا سامسونگ جنبه‌های عملکردی و کاربری قابلیت اینترنت اشیاء و اسمارت‌تینگز تلویزیون‌های خود را باز هم پیشرفته‌تر از آنچه که تاکنون بوده طراحی خواهد کرد. بنا به گزارشات به دست آمده، سامسونگ برای اولین بار در نمایشگاه CES 2016 از تلویزیون‌های هوشمند جدید خود با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی اسمارت‌تینگز رونمایی خواهد کرد.

منبع: fonearena

ارسال نظر