ساعت های هوشمند گوی سبقت را از ساعت های سوئیسی ربودند

به نظر می رسد صنعت با سابقه و قابل احترام ساعت مچی سوئیس با یک چالش جدید به نام ساعت های هوشمند مواجه شده است.

ساعت های هوشمند گوی سبقت را از ساعت های سوئیسی ربودند

به گزارش کلیک، با توجه به ارقامی که پنج شنبه توسط محقق فعال بازار Strategy Analytics منتشر شد، تاکنون از ساعت های هوشمند تعداد بیشتری نسبت به ساعت های سوئیسی به فروش رفته است. این اولین باری است که یک فناوری پوشیدنی از مدل نوع لوکس خود پیشی می گیرد. بسیاری از افراد، اپل را مسبب این اتفاق می دانند؛ چنان که طبق تحقیقات انجام شده، اپل تسلط اصلی را بر بازار ساعت های هوشمند دارد.

در حالی که محبوبیت ساعت های هوشمند به طور چشمگیری در حال رشد است ، میزان عرضه و تقاضا در مورد ساعت های سوئیسی رو به پایان است، که عمدتا به دلیل بی میلی در بخشی از شرکت های سوئیسی است که ظهور تکنولوژی پوشیدنی را نمی پذیرند تا علاوه بر امکان برقراری تماس تلفنی ، کاربران امکان ارسال یا دریافت ایمیل، بررسی سهام خود و تعیین فشار خون خود را نیز داشته باشند.

فروش ساعت سوئیسی 5 درصد در سه ماهه امسال در مقایسه با سه ماهه مشابه در سال 2014 کاهش یافته است ، در حالی که محموله های ساعت هوشمند 316 درصد بیش از همان زمان افزایش یافت.

به گفته نیل ماستون (Neil Mawston) مدیر اجرایی مرکز Strategy Analytics صنعت ساعت سازی سوئیس واکنش بسیار آرامی نسبت به توسعه چشم گیر ساعت های هوشمند داشته است. وی همچنین در بیانیه ای گفت: صنعت ساعت سازی سوئیس سر خود را زیر برف نگاه داشته است و امیدوار است ساعت های هوشمند به خودی خود کنار بروند!

نیویورک تایمز در سال 2014 گزارش داد که طبق اظهار نظرات جانی آیو بازار ساعت های لوکس بعد از انتشار اپل واچ دچار مشکل خواهد شد. یعنی این مخمصه ای که ساعت های سوئیسی در آن گرفتار شده اند، حدود 2 سال پیش پیش بینی شده بود. حال سوال این جاست که چرا روسای اصلی این صنعت به فکر چاره نیفتادند؟

تنها ساعت سازی که تلاش کرد ساعت های سوئیسی را با نسل جدید ساعت های هوشمند تلفیق کند، تگ هوور (Tag Heuer) بود که ساعت های لوکس سوئیسی را به سیستم عامل اندروید گوگل مجهز کرد. اما این شرکت 155 ساله هنوز هم فقط 1 درصد از بازار جهانی را طی سه ماهه چهارم سال را به خود اختصاص داده است و به مراتب پشت سر اپل با 63 درصد و سامسونگ با 16 درصد است.

سوئیس ممکن است بتواند با تولید دستگاه های بیشتر به همراه فناوری جدید و جلب توجه مصرف کنندگان، نبض بازار را از دست ساعت های هوشمند برباید.

آقای گارتنر (Gartner) در یک یادداشت پژوهشی در اوایل این ماه گفت: انتظار می رود که فروش واحد ساعت های هوشمند ، از 30 میلیون در سال گذشته به 50 میلیون در سال جاری و 66.7 میلیون در سال 2017 افزایش یابد. بخش اعظم این رشد با توجه به ساعت هوشمند اپل است ، که گارتنر با افتخار آن را یک فناوری پوشیدنی محبوب و جریان لازم برای زندگی دانست.

بنابراین می توان نتیجه گرفت ساعت سازان سوئیسی باید وارد مرحله بعدی از تولید ساعت شوند؛ وگرنه همین روند را طی می کنند و احتمالا تا چند سال آینده یکی پس از دیگری اعلام ورشکستگی خواهند کرد.

ساعت سازان سوئیسی باید به فکر راه حلی باشند! زمان به سرعت در گذر است و ساعت های هوشمند در حال جا افتادن بین کاربران هستند.

منبع: cnet

ارسال نظر