گوشی های هوشمند تر به لطف گوگل و یادگیری ماشینی

یادگیری ماشینی یکی از مفاهیم و تکنولوژی هایی است که یکی از حوزه های استفاده از آن تلفن های همراه هوشمند است. در واقع به لطف و کمک این تکنولوژی اپلیکیشن های بسیار کاربردی برای تلفن های همراه ساخته شده است. اما گوگل اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد از یادگیری ماشینی به منظور تشخیص اشیا و ایجاد قابلیت جستجو در تصاویر ویدیویی کمک گیرد.

گوشی های هوشمند تر به لطف گوگل و یادگیری ماشینی

اما گوگل اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد از یادگیری ماشینی به منظور تشخیص اشیا و ایجاد قابلیت جستجو در تصاویر ویدیویی کمک گیرد.

به گزارش کلیک ، به لطف تکنولوژی یادگیری ماشینی، گوشی های هوشمند امروزی هوشمند تر خواهند شد. اخیراً گوگل در آخرین اخبار خود از استفاده تکنولوژی یادگیری ماشینی برای هوشمند تر کردن گوشی های همراه از آنچه که امروز هستند، خبر داده است. در واقع گوگل قصد دارد تا به کمک یادگیری ماشینی ابزاری قدرت مند تر در اختیار کاربران قرار دهد. نکته مهم این است که گوگل قصد دارد تا گوشی های هوشمند همراه را با پیشرفت یادگیری ماشینی پیشرفته تر کند. پیش از این نیز گوگل از تکنولوژی یاد گیری ماشینی در بسیاری از اپلیکیشن های خود مانند Google Photos در دسته بندی عکس های کاربران و همچنین Google Assistant برای یاد گیری الگوی مصرفی کاربران استفاده کرده بود.

اما این بار گوگل به توسعه دهندگان اجازه داده است تا از تکنولوژی یادگیری ماشینی برای تشخیص چهره افراد و اشیا در ویدیوهای ثبت شده استفاده نمایند. این API که در واقع قرار است در تصاویر ویدیویی استفاده شود می تواند در تشخیص اشیا در ویدیو ها و حتی تم ویدیو و امکان جستجو در ویدیو ها مورد استفاده قرار گیرد. پیش از این چنین API برای استفاده در تصاویر در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن های گوشی های همراه قرار داده شده بود و این بار قرار است قابلیت استفاده بر روی ویدیوها را نیز داشته باشد.

برای مثال این API قابلیت تشخیص تغییر صحنه و یا تغییر موقعیت را دارا است. قابلیت تشخیص اشیا و جستجو ب روی تصاویر ویدیویی از جمله قابلیت های بسیار جذابی است که می تواند نظر تمام کاربران را به خود جلب نماید.

ارسال نظر