نزول اسمارت فون و صعود سرفیس برای مایکروسافت

به نظر می رسد گوشی های هوشمند و رایانه های شخصی مایکروسافت در مدارهای بسیار متفاوتی قرار گرفته اند.

نزول اسمارت فون و صعود سرفیس برای مایکروسافت

این کمپانی عظیم در آخرین اظهار نامه درآمدی خود اعلام کرده است که درآمد حاصل از فروش اسمارت فون هایش 54 درصد کاهش یافته است. شاید همین امر دلیل بوده که 7800 نفر را در ماه جولای از کار بیکار کرده اند و بیشترشان هم از بخش تجارات تلفن های همراه بوده اند.

به گزارش کلیک،این در حالی است که درآمد سرفیس مایکروسافت نزدیک به 236 میلیون دلار بوده و فروش آن در سه ماه گذشته 26 درصد افزایش یافته است. مایکروسافت دلیل این موفقیت را به سرفیس 3 نسبت می دهد که در ژوئن 2014 روانه بازار شده است. تاکنون از زمان انتشار آخرین نسخه های سورفیس یعنی Surface Pro 4 و Surface Book و همچنین مصادف بودن با ایام تعطیلات، قوی ترین عملکرد را در بازار تا بحال برای سرفیس های مایکروسافت شاهد بودیم که به طور کلی در آینده هم با روند رو به رشد همراه خواهد بود.

آیا درآمد رایانه های شخصی مایکروسافت مانند سورفیس4 به زودی از گوشی های هوشمند جلو می زند؟ آیا درآمد رایانه های شخصی مایکروسافت مانند سرفیس4 به زودی از گوشی های هوشمند جلو می زند؟

مایکروسافت همچنین این امکان را بر روی گوشی هوشمند پرچمدار خود لومیا 950 فراهم آورده است تا هنگامی که به یک مانیتور و کیبورد متصل شد به مانند یک کامپیوتر عمل کند.

هر چند به نظر نمی رسد کم رنگ شدن حضور مایکروسافت در عرصه اسمارت فون ها نوید دستیابی به موفقیت بزرگی برای این کمپانی باشد ولی ممکن است به زودی فروش سورفیس ها از اسمارت فون ها پیشی بگیرد که البته برای مایکروسافت اهمیتی ندارد و آنها از هر موقعیتی برای درآمد زایی استفاده می کنند.

این موضوع نشان دهنده تفاوت گوشی های هوشمند و کامپیوترها در بازار امروزه می باشد. در حال حاضر، در بازار گوشی های هوشمند همه چیز در مورد اندروید و iOS می باشد و به این زودی ها تغییر نخواهد کرد. به عنوان مثال فرض کنید مایکروسافت بخواهد در بازار اسمارت فون ها جای اپل را بگیرد. به نظر کمی خنده دار می آید و یا شاید خیلی ها فکر کنند این کار عملا نشدنی است. ولی حالا که مایکروسافت می داند بیشترین مصرف کننده های آن کامپیوترهای خانگی می باشند چرا تلاش نکند وارد بازاری شود که تسلط بیشتری دارد و می توانید ایده های خودش را اجرایی کند؟

اما این چه معنی برای مایکروسافت دارد؟ از هر لحاظ که نگاه کنیم نه تنها دنیای گوشی های هوشمند در حال بزرگتر شدن است، بلکه بازارشان هم به همان نسبت در حال ارتقا است. کامپیوترها کنار نمی روند، ولی تبدیل به وسایلی می شوند مانند دیگر وسایل یا وسایلی که کمتر از آنها استفاده می شود. درست است که روند فروش سرفیس های مایکروسافت همچنان رو به بالاست ولی چالش اسمارت فون ها همچنان ادامه دارد.

منبع: zdnet.com

ارسال نظر