درخواست ناسا برای طراحی ساعت هوشمند مناسب فضانوردان

گویا ساعت‌های امگا اسپيد‌مستر کارایی لازم را ندارند و ناسا مجبور به طراحی ساعت جدیدی است.به گزارش کلیک، سازمان ناسا در سایت Freelancer.com  فراخوانی را منتشر کرده و در آن از عموم مردم خواسته است یک رابط ساعت هوشمند ویژه برای فضانوردان طراحی کنند تا از آن در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده کنند. به نظر ساعت های معروف امگا اسپيد‌مستر دیگر جوابگوی نیاز آنها نیست.

درخواست ناسا برای طراحی ساعت هوشمند مناسب فضانوردان

به گزارش کلیک، سازمان ناسا در سایت Freelancer.com فراخوانی را منتشر کرده و در آن از عموم مردم خواسته است یک رابط ساعت هوشمند ویژه برای فضانوردان طراحی کنند تا از آن در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده کنند. به نظر ساعت های معروف امگا اسپيد‌مستر دیگر جوابگوی نیاز آنها نیست.

شرکت در این رقابت برای عموم آزاد است و بر اساس آنچه در سایت Freelancer.com منتشر شده است، هنگام اعلام این آگهی توسط ناسا، پنج نفر تلاش خود را برای ساخت این نوع ساعت آغاز کرده بودند. دامنه این پروژه بسیار سطح بالا بوده و در آن از افراد خواسته شده است قاب سیمی (روشی برای نمایش سه بعدی جامدات در ابزارهای گرافیکی کامپیوتری) طراحی کنند که در آن شمای کلی برنامه ­های کاربردی که قادر باشند گفتگوهای روزانه خدمه، علائم هشدار و خطر، وضعیت ارتباطات و تایمرهای مختلف را نمایش دهد، تشریح شود. اولویت­ های این طراحی عبارت است از: در صفحه نمایش های کوچک قابل خواندن باشد، داده­ های مشترک را به صورت خلاقانه نمایش دهد و با توجه به تعاملات دارای بازخورد مناسبی باشد. دستور العمل­ های ناسا هم تصریح می ­کند که طراحان بایستی از چرخ­ دنده 2 ساعت هوشمند سامسونگ به عنوان پایه سخت افزاری برای طراحی ­های خود استفاده کنند.

شرکت­ کنندگان به هیچ­ مهارت توسعه ­ای برای پیاده سازی واقعی طرح­ های خود نیاز ندارند و این کار باعث می ­شود جمعیت بیشتری از طراحان با استعداد بتوانند در این فراخوانی شرکت کنند. ایستگاه فضایی بین المللی ممکن است در آینده­ای نه چندان دور تا حدودی توسط دستبندهای کنترلی اداره شوند.

هر شرکت کننده چهار هفته مهلت خواهد داشت و به کسی که برنده شود 1500 دلار جایزه تعلق خواهد گرفت. اگر چه مبلغی که به­ عنوان جایزه تعیین شده است زیاد قابل توجه نیست ولی رزومه و غروری که از انجام این کار نصیب فرد می ­شود به اندازه­ ای هست که فرد را وادار کند به چنین طراحی­ هایی بپردازد.

این رقابت حاصل ابتکار آزمایشگاه مسابقات ناسا بعنوان بخشی از مرکز عالی نوآوری های مشارکتی است که هدف آن استخراج ایده­ ها و تکنولوژی ها از بخش­های خصوصی و سپردن آنها به سازمان­های دولتی است.

هم اکنون توسعه مستقل چنین مواردی برای ساعت­های اپل غیر ممکن است و این امر به دلیل محدودیت­ های شرکت اپل است. با توجه به استفاده متداول از آی­پدها در اجرای روش­های عملیاتی در ایستگاه فضایی بین المللی، اینکه ناسا چرخ دنده 2 سامسونگ را به عنوان پایه سخت افزاری خود انتخاب کرده جالب توجه است. تغییر دادن حتی قطعات کوچک ایستگاه به سیستم عامل جدید چالش کمی نیست.

فضا بهترین مکان برای گرفتن سلفی است. اوایل سال جاری سازمان فضایی ناسا از فعالیتش بر روی عینک­های کامپیوتری رونمایی کرد.

منبع : Cnet

ارسال نظر