ساعتی هوشمند مخصوص نابینایان

 دانشجویان آمریکایی با همکاری کره جنوبی موفق به طراحی ساعتی هوشمند با قابلیت استفاده آسان برای نابینایان شدند.

ساعتی هوشمند مخصوص نابینایان

به گزارش کلیک ، این ساعت هوشمند که" Dot" نام دارد با 6 پین متحرک بر روی صفحه نمایش، که به صورت کارکترهای عددی و همچنین کارکترهای متنی قابل درک در بریل در می آید کار را برای کاربران نابینا آسان کرده است. در ابتدا این ساعت تنها قادر به مشخص کردن چند ماه میلادی بود، که با بازطراحی گجت این مشکل رفع شد.

این ساعت از طریق «بلوتوث» به گوشی های هوشمند متصل شده و با استفاده از مگنت های مخصوص باعث به حرکت درآوردن پین ها می شود. این پین ها قابلیت نمایش آلارم، متون، تاریخ، نمایش ساعت و کتاب های الکترونیکی را دارا می باشد که می توان به صورت همزمان از آن ها استفاده کرد.

1450392689-dotcapture

علاوه بر اینکه دراین ساعت با دریافت پیام، صفحه نمایشگر با تغییر پین ها، پیام دریافت شده را نمایش داده سپس دوباره به حالت اولیه تغییر می کند. گفتنی است که کاربران با تنظیم نمایشگر قادر به انتخاب نوع کارکتر هستند و یا اگر در حال یادگیری خط بریل باشند، ساعت هوشمند با نمایش کلمه و پخش تلفظ آن در این راه کاربران را همراهی می کند.

با توجه به اعلام فدراسیون ملی نابینایان مبنی بر اینکه حدود 90درصد از کودکان نابینا هرگز خط بریل را یاد نمی گیرند،در نتیجه هرگز خواندن را فرا نخواهند گرفت گجت هایی مانند «دات» و« بلی تب» که امروزه وارد بازار تکنولوژی شده اند راه را برای آموزندگان بریل آسانتر می کند.

ساعت هوشمند «DOT» با قیمت 300 دلار قابل پیش خرید است، مبلغی که در مقایسه با سایر گجت ها با این قابلیت قیمتی بسیار مناسب دارد.

ارسال نظر