احتمال قطع گوشی‌های آیفون۷ قاچاق با اجرای رجیستری

جنجال‌های آیفون۷ در ایران تمامی ندارد. نه تنها آیفون۷، بلکه هیاهوی اجرای رجیستری نیز، این محصول جدید آیفون در ایران را تحت الشعاع قرار داده است.

احتمال قطع گوشی‌های آیفون۷ قاچاق با اجرای رجیستری

به گزارش کلیک، تاثیر دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده از واردکنندگان رسمی گوشی‌های موبایل، نکته‌ای بود که رییس اتحادیه تجهیزات مخابراتی به آن اشاره کرد و گفت: در حال مذاکره و تلاش برای لغو دریافت این مبلغ از واردکنندگان رسمی موبایل هستیم چرا که این موضوع می‌تواند دلیلی بر اقبال واردکنندگان نسبت به بازار قاچاق باشد.

غلامحسین کریمی افزود: مردم خود نیز باید تا حدی به حق و حقوق خود توجه داشته باشند تا درگیر مشکلات مربوط به خرید گوشی‌های قاچاق نشوند. به عنوان مثال لازم است به هنگام خرید علاوه بر توجه به مجوز معتبر واحدی که از آن خدمات دریافت می‌کنند، فاکتور رسمی نیز دریافت کرده و کارت گارانتی معتبر درخواست کنند که در آن کد IMEI دستگاه ذکر شده باشد چرا که در غیر این صورت کارت‌های گارانتی فاقد اعتبار به شمار می‌روند.

به گفته وی خریداران بازار موبایل می‌توانند کد IMEI خود را از طریق ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۸۸۸۷ چک کنند.

رییس اتحادیه تجهیزات مخابراتی درباره تاثیر رجیستری بر آیفون۷ نیز توضیح داد: به خصوص به خریداران آیفون‌های ۷ توصیه داریم که با توجه به فعالیت شرکت‌های واردکننده رسمی این برند حتما از نمونه‌های رسمی خرید خود را انجام دهند چرا که در آینده با اجرای طرح رجیستری موبایل این احتمال وجود دارد که آیفون‌های ۷ قاچاق و تمام گوشی‌های قاچاق برند (نمانام) های دیگر غیرفعال شوند.

این نکته در حالی بیان می‌شود که چندی پیش اظهار نظرهای مختلفی از مسئولان، درباره رجیستری آیفون۷ گفته شد.

کریمی در این خصوص اظهار داشن: مدت‌ها است در این زمینه توصیه‌های مختلف داده شده و از مردم خواسته شده است که از طریق مبادی رسمی خرید خود را انجام دهند. بر همین اساس نیز شرکت‌های مختلفی مجوز گرفته اند به وارادات در این بخش بپردازند به همین دلیل جای بهانه‌ای وجود نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی در پایان از پیگیری وضعیت در خصوص برندهای دیگری مانند سامسونگ و ال‌جی نیز خبر داد.

ارسال نظر