کد خبر:1153201
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

مشترکان تلفن همراه تا 2 ماه دیگر می توانند پیامک های تبلیغاتی را به دلخواه انتخاب کنند

سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی

رسانه کلیک - رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی انبوه و ارزش افزوده تا دو ماه دیگر و با هدف حل مشکل پیامک های مزاحم خبر داد.

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگوی شبکه خبر درباره نارضایتی مشترکان تلفن همراه در دریافت پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده ناخواسته اظهار داشت: در راستای ساماندهی این موضوع، کمیسیون تنظیم مقررات با تصویب مصوبه ای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تکلیف کرده است که چارچوب راه اندازی سامانه یکپارچه ارائه این خدمات را تعیین کند.

وی عنوان کرد: بر این اساس چارچوب و ضوابط یکسان سازی خدمات پیامک های انبوه به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده است که بر مبنای آن اپراتورهای تلفن همراه باید به صورت یکسان از طریق یک سامانه واحد، خدمات پیامکی خود را به مشترکان تلفن همراه اعلام کنند و مشترک در صورت تمایل، این دسته از خدمات را انتخاب خواهد کرد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: با راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده، ابتدا از مشترک اجازه گرفته می شود که تمایلی به دریافت این پیامک ها دارد و یا خیر و اینکه تمایل دارد در چه دسته و موضوعی پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده دریافت کند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه تکالیف رگولاتوری در این مصوبه نهایی شده و ابلاغیه آن تا سه روز دیگر به اپراتورها اعلام می شود، تصریح کرد: این سامانه تا پایان فروردین ماه راه اندازی شده و در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی نحوه در اختیار گرفتن سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی را از طریق اپلیکیشن، پرتال و کدهای دستوری عنوان کرد که از سوی اپراتورهای موبایل باید به مشترکان اطلاع رسانی شود.

فلاح جوشقانی با اشاره به رسیدگی به شکایات مشترکان از دریافت پیامک های ناخواسته و مزاحم یادآور شد: مشترکان از طریق شماره ۸۰۰ می توانند نسبت به قطع پیامک های تبلیغاتی اقدام کنند و یا از طریق سامانه ۱۹۵ پیامک های ناخواسته و مزاحم خود را به صورت موردی به سامانه رگولاتوری گزارش دهند. در نهایت امکان اعلام شکایت از سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۵ نیز وجود دارد.

نظرها

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
قیمت اینترنت برخی اوپراتورها افزایش یافت

 این افزایش قیمت ها بین 30 تا 50 درصد در اپراتورهای مختلف متغیر است. این افزایش...

تاریخ معرفی ایسوس ROG Phone 7 مشخص شد

 پیش از این گزارش شده بود که ایسوس درحال کار بر روی سری جدید گوشی‌های هوشمند...

مایکروسافت لغو عرضه‌ Redfall روی پلی‌استیشن 5 را تکذیب کرد

شرکت مایکروسافت (Microsoft) اعتقاد دارد که نه‌ تنها جلوی انتشار هیچ بازی برای پلی...

بیشترین کلمات جستجو شده گوگل در سال ۱۴۰۱ توسط کاربران ایرانی

با پایان سال ۱۴۰۱ باید بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل را مرور کنیم. در ادامه...

عربستان سعودی قصد دارد در شرکت فضایی اسپیس‌ایکس سرمایه‌گذاری کند

عربستان سعودی قصد دارد در یک همکاری با اسپیس‌ایکس، به‌عنوان سرمایه‌گذار در...

هوش مصنوعی ChatGPT حالا می‌تواند با کمک افزونه‌ها به اینترنت دسترسی داشته باشد

OpenAI در خبری اعلام کرد که ChatGPT حالا از افزونه‌ها پشتیبانی می‌کند و می‌تواند...

تیک‌های آبی سیستم قدیمی توییتر در روز دروغ اول آوریل حذف می‌شود

 توییتر در خبری اعلام کرده است که از 1 آوریل (12 فروردین) تیک‌هایی آبی قدیمی...

تلسکوپ هابل برای اولین‌بار یک سیاه‌چاله ابَرپرجرم فراری را ثبت کرد

تلسکوپ هابل موفق به ثبت اولین تصویر از یک سیاه‌چاله ابَرپرجرم فراری شد.

به‌روزرسانی واتس‌اپ با دو قابلیت جدید؛ مدیریت گروه‌ها آسان‌تر می‌شود

واتس‌اپ آپدیتی شد و حالا افزون بر امکان مشاهده گروه‌های مشترک خود با دیگر...

گوشی جدید نوکیا معرفی شد

 بر اساس خبرهای جدید، امروز شرکت نوکیا به صورت رسمی از گوشی هوشمند Nokia C12 Pro...