3100 نفر قربانی کلاهبرداری‌ های پیامکی / توقیف فعالیت سرویس دهندگان متخلف

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات با بیان اینکه بیش از 3100 نفر قربانی سوء استفاده از پیامک دروغ اینترنت 120 گیگابایتی شدند، گفت: با کلاهبرداری‌ های پیامکی برخورد جدی می‌ کنیم.

3100 نفر قربانی کلاهبرداری‌ های پیامکی / توقیف فعالیت سرویس دهندگان متخلف

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ در پی افزایش برخی سوء استفاده ها از کاربران تلفن همراه از طریق پیامک و سرویس های ارزش افزوده و اعتراض هایی که کاربران در شبکه های اجتماعی وزیر ارتباطات مطرح کردند، محمدجواد آذری جهرمی اعلام کرد: با کلاهبرداری‌ های پیامکی برخورد جدی می‌ کنیم.

وی با انتشار عکسی در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: همواره مردم از بنده در مواجهه حضوری و یا در فضای مجازی خواسته اند که با پیامک‌ های مزاحم تبلیغاتی و فریبکاری ها و کلاهبرداری‌ هایی که در این زمینه گاهی صورت می‌ گیرد، مقابله جدی شود.

کلاهبرداری‌ های پیامکی

وزیر ارتباطات تاکید کرد: پس از آنکه در عید فطر، عده‌ ای با پیامک و طرح دروغ اینترنت ۱۲۰گیگابایتی، تعدادی از مشترکین را فریب دادند و آنها اجبارا عضو یک سرویس حجمی یکی از اپراتورهای تلفن همراه شدند، اکنون عده‌ ای دیگر، همانگونه که در تصویر فوق ملاحظه می‌ کنید، با سوء استفاده از سرویس های ارزش افزوده اقدام به کلاهبرداری از مشترکین کرده اند ( دستور وزیر ارتباطات برای پیگیری پیام دروغ اینترنت رایگان ).

جهرمی با بیان اینکه در مورد قبلی، برای بیش از ۳۱۰۰ قربانی نهایی، با دستور سازمان تنظیم مقررات، مبالغ عودت داده شد، عنوان کرد: در موارد اخیر، امروز سازمان تنظیم مقررات توقیف فعالیت سرویس های ارزش افزوده متخلف را اعلام کرد ( منشا پیامک جعلی عید فطر شناسایی شد/ عودت هزینه دریافتی 3 هزار مشترک ). همچنین به اپراتورها ابلاغ شده ظرف یک هفته وجوه همه مشترکان این سرویس های ارزش افزوده را عودت دهند و با تکمیل مستندات این شرکت ها به مراجع مربوطه برای رسیدگی تخلفات معرفی شوند.

وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات با تاکید بر تسهیل مسیر تجارت مجاز و حمایت از آن، با مصادیق کلاهبرداری و سوء استفاده‌ های اینچنینی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

ارسال نظر