خاموشی آیفون های قاچاق تا دو هفته دیگر در ایران

از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا بیشتر از یک هفته می‌گذرد و این در حالی است که برخی گزارش‌ها از افزایش قیمت و کمیاب شدن برخی محصولات و به‌طور مثال محصولات دیجیتال و گوشی تلفن همراه در بازار حکایت دارند.

خاموشی آیفون های قاچاق تا دو هفته دیگر در ایران

به گزارش کلیک، در راستای اجرای این طرح همچنین اعلام شد که در حوزه بازار موبایل متخلفان با جریمه نقدی ۶ برابری و تعطیلی ۶ ماهه محل کسب روبه‌رو می‌شوند.
رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی گفت: رونمایی از جدیدترین مدل گوشی‌های آیفون انجام شده و تا به امروز حتی یک گوشی آیفون ۷ به‌صورت رسمی وارد کشور نشده است اما می‌توانیم این نوید را بدهیم که با تلاش شبانه‌روزی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و واردکنندگان رسمی، تا دو هفته آینده شاهد ورود رسمی آیفون ۷ به بازار کشور باشیم.

غلامحسین کریمی‌خراسانی افزود: گوشی‌های اپل به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، قیمت گوشی‌های اپل ۳۰ تا ۴۰ درصد گران شد که می‌توانیم از آن به عنوان حباب قیمت نام ببریم. وی تصریح کرد: تلفن همراه کالایی است که به راحتی می‌توان قاچاقش را مانیتور کرد چون یک شناسنامه بین‌المللی ۱۵ رقمی دارد که با ثبت آن در سامانه می‌توان قاچاق بودن کالا را تشخیص داد. متاسفانه باید اضافه کنم از دو هفته آینده و با ورود رسمی محصولات، گوشی‌های آیفونی که تا قبل از این تاریخ خریداری شده باشد، مشمول طرح رجیستری شده و خاموش خواهند شد.

ارسال نظر