توقف فعالیت اسنپ و تپ سی در شهر کرج

رسانه کلیک – بر اساس دستور دادستان کرج، به دلیل عدم پرداخت مالیات و شکایت‌های متعدد کاربران فعالیت اسنپ و تپسی در شهر کرج متوقف می‌شود.

توقف فعالیت اسنپ و تپ سی در شهر کرج

به گزارش کلیک ، بر اساس اطلاعات منتشر شده، به دنبال شکایت‌های متعدد و اعتراضات شهروندان به بخش حمل و نقل عمومی، دادستان کرج دستور توقف فعالیت شرکت‌های فعال در حوزه درخواست تاکسی به صورت آنلاین اسنپ و تپسی که مدتی است در شهر کرج فعالیت دارند را صادر کرده است.

رییس سازمان حمل و نقل کرج، عزیز صدرنژاد در رابطه با توقف فعالیت اسنپ و تپسی در شهر کرج عنوان کرد: شرکت‌های اسنپ و تپسی دو مشکل اساسی از جمله مسئله عدم امنیت سیستم حمل و نقل و به خطر افتادن کسب و کار تاکسی‌ها و آژانس‌های مسافرتی درون شهری دارند. همچنین شکایت‌های متعدد از سوی مردم نیز مشکل ساز شده است.

صدرنژاد با بیان اینکه اسنپ و تپسی باید برای ادامه فعالیت مجوزهایی را دریافت کنند، گفت: تمامی تاکسی‌ها و آژانس‌های مسافرتی درون شهری مشمول پرداخت عوارض صنفی و مالیات هستند، اما اسنپ و تپسی سهم بخش خدمات عمومی بازار کار را پرداخت نمی‌کند؛ این در حالی است که این شرکت‌ها بازار کار سنتی را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: برای جابه‌جایی مسافر در حوزه حمل و نقل، چارچوب‌های مشخصی وجود دارد و شرکت‌هایی که قصد دارند در این حوزه فعالیت داشته باشند، باید ساماندهی شوند.

صدر نژاد با اشاره به انجام فرآیند تذکر و اخطار به اسنپ و تپسی تصریح کرد: برای توقف دسترسی و فعالیت اسنپ و تپسی در شهر کرج تذکرها و اخطار‌های لازم ابلاغ شده است که در صورت عدم مراجعه مدیران این مجموعه‌ها، برخوردهای قضایی و توقف فعالیت اسنپ و تپسی در کرج در دستور کار قرار می‌گیرد.

رییس سازمان حمل و نقل شهرداری کرج با اشاره به ایجاد طرح تاکسی هوشمند درون شهری کرج خاطر نشان کرد: در شهر کرج طرح هوشمند سازی تاکسی‌های درون شهری شروع شده و قرار است با اجرای این طرح و با تجهیز ناوگان تاکسیرانی کرج به دستگاه‌های پرداخت الکترونیک، اتفاقات مثبتی در مدیریت شهری ایجاد شود.

ارسال نظر