Snapchat عینک هوشمند تولید خواهد کرد

بنابر گزارشات رسیده Snapchat تصمیم دارد با کمک کارشناسان فناوری پوشیدنی، عینک‌های هوشمند تولید کند.

Snapchat عینک هوشمند تولید خواهد کرد

به گزارش کلیک، Snapchat پا را از تولید نرم‌افزار فراتر گذاشته و با اولین محصول سخت‌افزاری خود که Snapglass نام دارد، گام محکمی در صحنه سخت‌افزار نهاده است. این شرکت به دور از جنجال‌های رسانه‌ای کارشناسانی را در جهت توسعه این محصول پوشیدنی به کار گرفته است.

با در نظر گرفتن ارزش این شرکت که حدود ۱۶ بیلیون دلار تخمین زده شده است، این حرکت یک گام طبیعی در جهت توسعه این شرکت همراه با ریسک محسوب می‌‌شود.

طبق گفته‌های Cnet، کسی که اولین بار این خبر را منتشر کرد، Snapchat حدود دوازده نفر از متخصصین خبره را در زمینه صنعت فناوری پوشیدنی استخدام کرده است که برخی از این افراد طراحانی هستند که در ساخت هدفون‌های نوکیا و بلندگوهای بلوتوثی شرکت Logitech نقش داشتند.

به عبارت دیگر، تمام این موضوعات سرنخ‌هایی هستند که نشان می‌دهد Snapchat در حال کار برروی یک محصول فیزیکی است و احتمالا این شرکت در آینده با محصولاتی فراتر از یک نرم‌افزار پیام‌رسان که امروزه شاهد آن هستیم، شناخته خواهد شد.

از اشخاص برجسته به کار گرفته شده برای تولید این محصول می‌توان به مارک دیکسون از همکاران پیشین مایکروسافت در پروژه HoloLens و ایتان پیلیپسکی از اعضای قبلی تیم Qualcomm Vuforia به عنوان مدیر مهندسی در آن شرکت،‌ اشاره کرد.

یکی دیگر از افراد معروف که می‌توان از آن نام برد طراح معروف عینک، لورن موریس است که قاب‌های عینکی برای Innovega, Michael Kors and Zac Posen طراحی کرده است. وجود شخص لورن موریس خود به اندازه ی کافی گویای این مسئله است که Snapchat قصد تولید دستگاهی به شکل عینک را دارد. موریس از نوامبر سال ۲۰۱۴ همکاری خود را با این شرکت آغاز کرده است.

یک کارآفرین ناشناخته در زمینه واقیت مجازی می‌گوید: اگر واقعا در زمینه فناوری‌های نوین سرمایه‌گذاری شود این مسئله بسیار خوشحال‌کننده است. شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار احتمالا می‌دانند که اکثر نرم‌افزارها طول عمر محدود و پتانسیل درآمدزایی محدودی دارند به همین دلیل است که به سمت فناوری‌های جدید گرایش پیدا می‌کنند.

البته شرکت Snapchat تاکنون از ارائه هرگونه مطلب یا اظهارنظری درباره این پروژه خودداری کرده است.

کارشناسان معتقدند که، تولیدکنندگان بهتر است چندان به فکر شگفت‌زده کردن افکار عمومی و پنهان نگه‌داشتن پروژهای خود نباشند. اگرچه Snapchat پیش از این حرکت‌هایی کرده و علائمی از خود بروز داده است که اشاره به برنامه او در زمینه فناوری واقعیت مجازی دارد. یکی از این علائم خریداری آزمایشگاه Vergence در سال ۲۰۱۴ است. شرکتی که دستگاه‌های پوشیدنی مانند عینک‌های گوگل تولید می‌کند. یکی دیگر از این علائم زمانی بود که تحقیقات Snapchat آغاز شد. در واقع بخشی از این شرکت تمرکز خود را بر روی فناوری machine-learning قرار داد.

به نظر می‌رسد Snapchat به یک موفقیت ایده‌آل در صنعت فناوری پوشیدنی دست خواهد یافت و رقبایی هم‌چون عینک گوگل با ظاهری شیک و هوشمند را پیش روی خود خواهد دید.

منبع: techtimes

ارسال نظر