۲۰ درصد شارژ سریع تر با پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام

کوالکام مدتی است که اسنپ دراگون ۸۳۵ را عرضه کرده است که از نظر سرعت، سرعت شارژ و صرفه اقتصادی بهترین نوع پردازنده اسنپ دراگونی است که تا به حال ساخته شده است.

۲۰ درصد شارژ سریع تر با پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام

به گزارش کلیک، اسنپ دراگون ۸۳۵ قابلیت شارژسریع (Quick Charge 4.0) را دارد و با داشتن آخرین فناوری می تواند ۲۰% سریع تر شارژ شده و ۳۰% به صرفه تر است. همچنین این پردازنده تا ۵ درجه سلسیوس خنک تر از سایر مدل های کوالکام است.

در حالی که سامسونگ گلکسی اس ۸ قرار است طی چند ماه آینده به بازار بیاید، شایعاتی به گوش می رسد مبنی بر این که قرار است اسنپ دراگون ۸۳۵ در این سری جدید از گوشی های هوشمند سامسونگ به کار برود.

پیشرفت هایی که به تازگی در زمینه سات و تولید فناوری های شارژ در تولیدات کوالکام ایجاد شده است، این شرکت را در صدر شرکت های تولید کننده پردازنده در سراسر دنیا قرار می دهد. به ویژه بعد از آن که این شرکت توانست اسنپ دراگون ۸۳۵ را به بازار معرفی کند که قابلیت شارژ سریع را دارد. این پردازنده در اصل چهارمین نسل از استاندارد شارژ موجود است.

اگر کمی به جزئیات توجه کنیم، اسنپ دراگون ۸۳۵ کوالکام با پروسه LPE FinFET 10 نانومتری سامسونگ شارژ می شود و حداکثر ۳۰درصد صرفه جویی بیشتر و ۲۷ درصد عملکرد بهتری دارد. به علاوه ۴۰ درصد مصرف انرژی کمتری دارد. از همه مهم تر، این پرازنده یک تراشه هشت هسته ای است که هسته های پردازنده آن از مدل Kyro 00 بوه و به کارت گرافیک Adreno هم مجهز شده است.

جدیدترین فناوری کوالکام در زمینه شارژ سریع منجر به تولید فناوری شارژ سریع ۴ (Quick Charge 4.0) شده است که می تواند یک گوشی هوشمند معمولی را تنها در ۱۵ دقیقه از صفر تا ۵۰ درصد شارژ کند.

به گزارش اکستریم تک، شارژ سریع نسل چهارم توانسته است به طرز چشمگیری از نسل های قبل خود پیشی بگیرد؛ این فناوری می تواند ۲۰ درصد سریع تر از شارژ سریع نسل سوم عمل کند. مهم تر این که از همان امکانات ۱۸W موجود در نسخه قبلی بهره می برد.

به علاوه، بر خلاف شارژ سریع نسل سوم، نسل چهارم این فناوری به تمامی با پروتکل های USB نوع C سازگاری دارد. فناوری های کوالکام نشان داده اند که این شرکت قابلیت های آداپتورهای شارژ سریع ۴ را استاندارد کرده است تا اطمینان حاصل کند که یک وسیله جانبی تنها می تواند چندین دستگاه مختلف را شارژ کند.

اسنپ دراگون ۸۳۵ همچنین به نوعی ویژگی ذخیره باتری هم مجهز شده است که به دقت طراحی شده تا طول عمر باتری را افزایش دهد و امنیت بیشتری ایجاد کند. در تمام طول مدت پروسه شارژ کردن گوشی، این رتاشه میتواند ولتاژ، دما و جریان را اندازه بگیرد تا به خوبی از باتری، سیستم، سیم ها و اتصالات محافظت کند.

کوالکام در نسخه شارژ سریع نسل سوم خود از INOV یا همان مذاکره هوشمند برای ولتاژ بهینه برای الگوریتم تراشه های جدید استفاده کرده بود که اجازه دستیابی به توان الکتریکی ماکسیمم را همزمان با حداکثر کردن سوددهی ایجاد می کرد.

از سوی دیگر، قابلیت شارژ دوگانه باعث می شد تا این تراشه اتلاف گرمایی کمتری داشته و زمان شارژ را کاهش دهد. همچنین این فناوری از قابلیت تنظیم گرما به صورت هوشمند بهره می برد که منجر به تامین بهینه توان الکتریکی می شود.

نسل چهارم از شارژ سریع، انتظار می رود که در نیمه اول سال ۲۰۱۷ در دسترس باشد در حالی که SMB1380/1 تا پایان امسال قابل دستیابی است.

ارسال نظر