کوالکام در حال ساخت تراشه اسنپدراگون ۸۴۰ ، ۸۴۵ و ۸۵۵ است

رسانه کلیک – طبق گزارش‌های جدید، شرکت کوالکام در حال ساخت سه تراشه جدید اسنپدراگون ۸۴۰ ، ۸۴۵ و ۸۵۵ است تا در سال ۲۰۱۸ آنها را معرفی کند.

کوالکام در حال ساخت تراشه اسنپدراگون ۸۴۰ ، ۸۴۵ و ۸۵۵ است

در حال حاضر تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ برترین و توانمندترین تراشه ساخت کوالکام محسوب می‌شود. این تراشه در جدیدترین پرچم‌دارهای کمپانی‌های مطرح استفاده شده و توانسته عملکرد بسیار خوبی نیز داشته باشد.

البته مانند هر محصولی، این تراشه نیز پایان عمر دارد و کوالکام از این موضوع آگاه است. طبق گزارش‌های جدید، کوالکام در حال ساخت سه تراشه جدید است که حکم پرچم‌داران آینده این شرکت آمریکایی را خواهند داشت.

این سه تراشه یا سیستم روی یک چیپ شامل اسنپدراگون ۸۴۰ ، ۸۴۵ و ۸۵۵ می شوند. وجود این تراشه‌ها زمانی فاش شد که برخی از کارکنان شرکت کوالکام در حساب لینکدینشان شواهدی مبنی بر ساخت آنها را قرار دادند. یکی از مهندسان ارشد شرکت کوالکام نیز مدعی شده که این شرکت در حال کار روی تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ است. همچنین به ساخت تراشه‌ای با لیتوگرافی یا پروسه ساخت ۷ نانومتری اشاره کرده است.

کارمند دیگری نیز به این موضوع اشاره کرد که در حال کار روی سه تراشه اسنپدراگون ۸۳۰، ۸۴۰ و ۸۵۵ است. این در حالی است که کوالکام هنوز تراشه‌های اسنپدراگون ۸۴۰ ، ۸۴۵ و ۸۵۵ را معرفی نکرده است.

انتظار می‌رود که تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ برای گوشی هوشمند گلکسی اس ۹ استفاده شود. در صورتی که کوالکام برنامه تولید خود را ادامه داده و تغییری ایجاد نکند تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ در اواخر سال ۲۰۱۸ معرفی و در اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود.

با در نظر گرفتن اطلاعات منتشر شده، تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ با لیتوگرافی ۷ نانومتری ساخته می‌شود. متاسفانه به جزئیات و مشخصات این تراشه‌ها اشاره‌ای نشده است و نمی‌دانیم که هر یک از تراشه‌ها از چه پردازنده‌ای استفاده می‌کند. مسوولان کوالکام هنوز واکنشی نسبت به انتشار این اطلاعات نداشته‌اند.

ارسال نظر