78 درصد شکایات صنفی حوزه فناوری اطلاعات به کسب و کارهای نرم افزاری و وب سایت ها اختصاص دارد

رسانه کلیک - رییس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران گفت: بیش از 78 درصد شکایات صنفی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به موضوع کسب و کارهای نرم افزاری و وب سایت مربوط می شود.

78 درصد شکایات صنفی حوزه فناوری اطلاعات به کسب و کارهای نرم افزاری و وب سایت ها اختصاص دارد

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ حمید فروزنده رییس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار فعالیت شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران (نصر)، در رسیدگی به شکایات صنفی طی سه سال اخیر، بیش از ۴۲ درصد شکایات صورت گرفته به موضوع کسب و کارهای نرم افزاری و بیش از ۳۶ درصد به موضوع میزبانی فضای وب و ثبت دامنه (وب سایت ها و خدمات آن) اختصاص داشته است.

وی با اشاره به باقی آمار شکایات و تخلفات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: در سطوح بعدی، شکایات حوزه سخت افزار حدود ۱۲ درصد و تجهیزات شبکه حدود ۳ درصد میانگین تعداد شکایات فناوری اطلاعات و ارتباطات را در بر می گیرند.

رییس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به فعالیت این شورا در حل اختلاف و رسیدگی به شکایات صنفی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: شورای انتظامی سازمان مطابق ماده ۴۶ آیین‌ نامه اجرایی ماده ۱۷ قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزارهای رایانه‌ ای مصوب مجلس شورای اسلامی، مسئول رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص تخلفات حرفه‌ای، انضباطی و انتظامی در حوزه فاوا است.

وی با بیان اینکه از زمانی که اشخاص حقیقی و حقوقی حوزه ICT در قراردادهای کاری خود شورای انتظامی سازمان نصر را به عنوان داور و مرجع حل اختلاف لحاظ کرده اند، موضوع رسیدگی به شکایات احتمالی طرفین قرارداد تسریع و تسهیل شده است، بیان کرد: در حال حاضر اکثر شرکت ها هنگام عقد قرارداد نام شورای انتظامی سازمان را به عنوان داور و مرجع حل اختلاف می آورند. هرچند الزامی در این کار نیست، اما کمک کرده تا شرکت ها با مشکلات کمتری در رسیدگی به اختلافاتشان مواجه شده و فرایند رسیدگی به صورت تخصصی و سریعتر طی شود.

فروزنده با اشاره به ضرورت کنترل عضویت شرکت ها و اشخاص فعال در حوزه فاوا توسط کارفرمایان قبل از انعقاد قرارداد، تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند پیش از توافق و یا انعقاد قراردادهای کاری با این شرکت ها و اشخاص حقیقی، عضویت و وضعیت آنها را از طریق مراجعه به پورتال سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران استعلام و مورد بررسی قرار دهند تا با سوابق حرفه ای این شرکت ها آشنا شوند.

ارسال نظر