ساخت قایق خورشیدی با نرخ آلودگی صفر

تیم کشتی سازی ترکیه‌ای ندشیپ با همکاری Solarwave سری قایق های خورشیدی با آلودگی صفر تولید کردند که اکنون در نسخه های ۵۴ و ۶۴ فوتی در دسترس هستند.

ساخت قایق خورشیدی با نرخ آلودگی صفر

به گزارش کلیک، پس از طراحی کانسپت و گذراندن ۵ سال آزمایش فناوری، اولین Solarwave 64 اکنون در حال سفر بر روی آب‌ها است. نکته قابل توجه این است که طیف نامحدودی از انرژی را در پانل ها تولید می‌کند.

ایگون فیس از ند شیپ می گوید: "تایید می‌کنیم که می توانیم میزان نامحدودی انرژی را از سقف های خورشیدی در طی یک روز آفتابی و حرکت با سرعتی بین ۶-۷ kn، تامین کنیم.

Solarwave 64 ترکیبی از طراحی بدنه کامپوزیت کربن توسط ند شیپ برای ایجاد مدل لوکس کاتامارای ۶۴ فوتی است که می تواند با آلودگی صفر و تنها با کمک پانل های خورشیدی کار کند.

سقف قایق مزین به آرایه فوتو ولتائیک ۱۵ kW متصل به یک سری باتری ۱۰۰ kWh است. تعداد باتری ها را بسته به نیاز صاحب قایق می‌توان تغییر داد. این سیستم طراحی شده است تا انرژی قایق را برای حرکت و همین‌طور کاربردهای داخلی آن در هنگام سکون(روز و شب) تامین کند.

ویژگی های عمده دیگر طراحی Solarwave 64 شامل سقف متحرک، یک گاراژ باریک ۶٫۵m، طراحی مدرن داخلی لوکس با آشپزخانه و اتاق استراحت، کابین میهمان سه تا پنج نفره،کابین اضافی برای خدمه، عرشه آفتابی جلو و عقب و محل غذاخوری رو باز بزرگ می شوند.

Solarwave 64 کاتامارا در سه نسخه در دسترس است: " Cruiser"، " Sailor"، و " Power". مدل Solarwave 64 Cruiser شامل پانل‌های PV و ذخیره باتری برای سواری و گردش در آب است. مدل Sailor مشتمل بر بادبان است و به کاربر امکان برافراشتن بادبان و تجربه قایقرانی ورزشی را می‌دهد.

در آخر مدل Power یک نوع ترکیبی است و مجهز به طراحی دیزل D3 VolvoPenta با ۲۲۰ اسب بخار است تا این وسیله بتواند از سرعت ۲۰ گره فراتر رود. این سیستم ترکیبی می تواند در سه حالت استفاده شود: کاملا الکتریکی، نیروی دیزل و یا حالت تقویتی(هردو سیستم باهم). قیمت Solarwave 64 به مبلغ ۲٫۵ میلیون یورو است.

ارسال نظر