ادامه سفر هواپیمای خورشیدی به دور دنیا

سولار ایمپالس (Solar Impulse) هدفی جاه طلبانه دارد. اعضای این پروژه که به صورت خصوصی سرمایه گذاری شده، می خواهند اولین تیمی باشند که با یک هواپیمای بال ثابت خورشیدی که با خلبان هدایت می شود دور دنیا را بگردند.

ادامه سفر هواپیمای خورشیدی به دور دنیا

به گزارش کلیک، بعد از یک مشکل پیش بینی نشده در باتری ماموریت نیمه کاره ماند اما حالا هواپیما تعمیر شده و تیم که توسط کار آفرینانی به نام های آندره بورشبرگ و برترند پیکارد حمایت مالی می شود می خواهد به پرواز رکورد شکن خود ادامه دهد.

سولار ایمپالس ۲ یا Si2 در مارس ۲۰۱۵ از ابوظبی در امارات بلند شد و با موفقیت از عرض آسیا گذشت و به ژاپن رسید. سپس به دلیل مشکلات آب و هوایی توقفی کوتاه در ژاپن داشت تا بعد از آن به سمت هاوایی ادامه مسیر دهد. در طی این مرحله روی اقیانوس آرام، بورشبرگ چهارهزار و چهارصد و هشتاد و یک مایل را در طی صد و هفده ساعت و پنجاه و دو دقیقه پیمود تا رکورد جهان در طولانی ترین پرواز با انرژی خورشیدی را از نظر زمان و مسافت بشکند. متاسفانه پرواز طولانی اثری مخرب روی هواپیما داشت. Si2 دچار یک نقص دمایی در باتری ها شد و این پایانی سریع برای سفر دور دنیا بود. در جولای ۲۰۱۵ هواپیما در هاوایی به زمین نشست و تعمیرات روی آن آغاز شد.

بعد از ماه ها تردید حالا Si2 آماده است تا سفر خود را ادامه دهد. بنا بر گزارش منتشر شده در بلاگ این تیم، هواپیما اولین تمرین بعد از تعمیرات خود را در بیست و ششم فوریه انجام داد. هواپیما از فرودگاه کلیلوآ در هاوایی بلند شد و هشت هزار پا بر فراز اقیانوس آرام پرواز کرد و برای نود دقیقه در آسمان ماند. در طی این پرواز، تمام قسمت های تعمیر و نگهداری از جمله آزمایش های تثبیت و خنک سازی با موفقیت چک شد. پیکارد می گوید: دیدن دوباره هواپیما در آسمان هاوایی بعد از ماه ها تردید تسکین بزرگی بود.

با داشتن یک تست پرواز موفق، تیم سولار ایمپالس به دنبال ادامه سفر دور دنیای خود است که از آوریل شروع می شود. این زمان به آن ها فرصت می دهد تا اطلاعات جمع آوری شده از آزمایش را تحلیل کنند و در صورت نیاز پرواز های آزمایشی دیگری انجام دهند. همچنین در آوریل نور کافی برای انرژی دادن به هواپیمای خورشیدی برای پرواز های چندین روزه مهیا خواهد بود.

منبع : digitaltrends

ارسال نظر