اولین پرواز مرموزترین هواپیمای خورشیدی آمریکا

سولار استراتوس یک هواپیمای الکتریکی-خورشیدی دارای دو سرنشین است که طوری طراحی شده که می تواند در ارتفاع ۲۵۰۰۰ متری (۸۲۰۰۰ فوتی) در لبه فضا پرواز کند. این هواپیما توسط کالین گولوگان طراحی شده است و می تواند ۲۴ ساعت به طور پیوسته پرواز کند.

اولین پرواز مرموزترین هواپیمای خورشیدی آمریکا

به گزارش کلیک ، برای اولین بار در نوامبر ۲۰۱۶ بود که درباره سولاراستراتوس شنیدیم، این هواپیما در دسامبر گذشته برای عموم آشکار شد و اولین پرواز خود را در همین جمعه انجام داد.

پرواز در محل زندگی تیم یعنی در سوئیس و در فرودگاه پیرن انجام گرفت. هواپیما به صورت آزمایشی توسط خلبان دامیان هیشر انجام گرفت، هواپیما در ۸ صبح برخاست و قبل از فرود آمدن و بازگشت به محل خود، ۷ دقیقه در ارتفاع ۳۰۰ متری (۹۸۴ فوت) به پرواز خود ادامه داد. رافائل دامجان کسی که خلبانی هواپیما را در ماموریت هواکره به عهده خواهد داشت، از باند فرودگاه به هواپیما می نگریست.

بعد از آن هیشر گفت که هواپیما برای پرواز بسیار خوب است. این هواپیما پاسخگوست و واضح است که به خوبی طراحی و ساخته شده است.

سولاراستراتوس مجهز به ۲۲ متر مربع (۲۳۷ فوت مربع) پنل های خورشیدی است. این هواپیما با یک بسته باتری یون لیتیم ۲۰ کیلووات ساعتی شارژ می شود، که به یک موتور الکتریکی ۳۲ کیلوواتی انرژی رسانی می کند و این موتور به نوبه خود یک پروانه ۲٫۲ متری (۷٫۲ فوتی) را حرکت می دهد. بلندی این هواپیما ۸٫۵ متر (۲۷٫۹ فوت) و طول بال های آن ۲۴٫۹ متر (۸۱٫۷ فوت) و وزن آن ۴۵۰ کیلوگرم (۹۹۲ پوند) است.

این هواپیما توسط کالین گولوگان طراحی شده، و می تواند به طور پیوسته ۲۴ ساعت پرواز کند و این زمان از زمان لازم برای رفتن به استراتوسفر و بازگشت به زمین بیشتر است. ۲٫۵ ساعت طول می کشد که هواپیما به استراتوسفر برسد، ۱۵ دقیقه در ارتفاع قله گشت می زند و ۳ ساعت طول می کشد که به زمین برگردد.

پروازهای آزمایشی دیگر در ارتفاعات بالاتر اکنون در دست اقدام هستند و ماموریت پایانی سال آینده انجام خواهد گرفت.

این هواپیما که می تواند در ارتفاع ۲۵۰۰۰ متری پرواز کند پنجره ای روبه هوانوردی در ارتفاع زیاد به وسیله انرژی خورشیدی و الکتریکی باز می کند، چنین کاری قبلا انجام نشده است. تنها با چنین پروازهایی می توان در خارج از محدوده هواپیما کار کرد و پروازهای کوتاه امروزی اولین گام مهم در این مسیر هستند.

ارسال نظر