ساخت بزرگترین پنل خورشیدی سیال جهان در ژاپن

تلاش جهت دستیابی به انرژی تجدیدپذیر تلاشی روزافزون است و تکنولوژی های جدید بسیاری با هدف بی نیازی از انرژی فسیلی ایجاد شده اند.

ساخت بزرگترین پنل خورشیدی سیال جهان در ژاپن

به گزارش کلیک، استفاده ازانرژی خورشیدی یکی از روش های تولید انرژی است که امروزه گسترش یافته ومورد استقبال همگان قرار گرفته است، اما استفاده ازاین روش به فصای بسیار وسیعی نیاز دارد و همین امر نیز سبب شده تا بسیاری کشورها نتوانند از این روش استفاده کنند.
Kyocera یک شرکت ژاپنی است که باساخت صفحات خورشیدی سیال انرژی تولید می کند و هم اکنون نیز سه پایگاه آبی برای صفحات خورشیدی دارد که به طور متوسط 1.8MW انرژی تولید می کنند.
پروژه بلندپروازانه ای که براساس روش صفحات خورشیدی طراحی شده و پیش ازاین نیز در یاماکورا ساخت آن آغاز شده، انتظارمی رود 13.7MW نیرو تولید کند و بزرگترین شبکه سیال خورشیدی جهان لقب گیرد.
صفحه خورشیدی باید سطحی به مساحت 44 acre(جریب فرنگی)را دربر گیرد و برق 5000خانه را تامین کند.(معادل16000MW-hourدرهرسال)
این صفحه تقریبا 32 کیلومتری شرق توکیو، بالای یک مخزن آب قرار دارد و علاوه بر تولید الکتریسیته، از رشد خزه و تبخیر نیز جلوگیری می کند.
این صفحات خورشیدی سیال که در بالای مخزن آب قرار دارند،برروی آب سایه می اندازند و بدین ترتیب مانع رشد خزه و تبخیر می شوند،واز طریق اختلاف دمای طبیعی آب خنک می شوند.

انتظارمی رود انجام این پروژه تا سال 2018 به پایان برسد

گفته شده این شبکه ها در برابر باد تا سرعت 120mph و زلزله های شدید مقاومت می کنند، اما تنها دلیلی که بسیاری کشورها ازین روش استفاده نمی کنند این است که نسبت به فضایی که این صفحات اشغال می کنند، انرژی کمی تولید می کنند.
برای مثال اگر مساحت 44acre را با صفحات انرژی زغال بپوشانیم انرژی تولید شده ده برابر مقدار انرژی است که انتظار می رود صفحات خورشیدی تولید کنند.
این روش که به محیط زیست ضرری نمیرساند، راه را برای دستیابی به آینده ای بهتر هموار می کند و در همین راستا ژاپن قصد دارد تا سال 2040 صددرصد از انرژی تجدید پذیر استفاده کند.

منبع: sciencedaily

ارسال نظر