راه حلی برای کنترل بیشتر فرزندان در استفاده از تجهیزات الکترونیک

اگر شما هم از آن دسته والدینی هستید که نگران استفاده بیش از حد فرزندان خود از تجهیزات الکترونیک جدید مانند موبایل لپ تاپ یا کامپوتر هستید، به شما پیشنهاد می کنیم این خبر را دنبال کنید.

راه حلی برای کنترل بیشتر فرزندان در استفاده از تجهیزات الکترونیک

به گزارش کلیک، به تازگی استارت آپی به نام اسکرین در نیویورک برپا شده است که به شما کمک خواهد کرد که فرزندان خود را در این زمینه کنترل کنید.

Screen استارت آپی در شهر نیویورک است که با ارائه راه کار و ابزار مناسب به والدین اجازه می دهد به طور خودکار یا از راه دور تمام وسایل الکترونیکی که فرزندانشان بیش از حد مجاز از آن ها استفاده کرده اند را خاموش کنند و این هم مهم نیست که آن دستگاه در آن لحظه در حال استفاده باشد یا خیر؛ هیچ گونه آسیبی به دستگاه نمی زند.

Screen نه تنها ادعا می کند که می تواند تمامی موبایل ها، تبلت ها و کامپیوترها را خاموش کند، بلکه ادعا می کند با اتصال به جعبه مخصوص Screen، می تواند تلویزیون، مبدل های دیجیتال و کنسول های بازی را هم خاموش کند. شما به عنوان پدر و مادر حتی می تواند زمان اجرای یک برنامه را هم کنترل یا تغییر دهید و استفاده از آن را محدود کنید. به نظر می رسد در دنیای امروز هر پدر و مادری داشتن یک چنین چیزی را آرزوی خود می داند.

1-73

رسانه حس مشترک (Common Sense Media) می گوید که بچه ها به طور متوسط روزانه شش ساعت از زمان خود را پشت صفحه های نمایش می گذرانند. بدون احتساب زمان مدرسه و انجام تکالیف، نوجوانان به طور متوسط 9 ساعت در طول روز در منزل هستند و معمولا در هر خانه ای موبایل، تبلت یا کامپیوتر پیدا می شود که آن ها استفاده کنند. البته ایده محدود کردن فرزندان اتفاق جدیدی نیست، اما راه حل Screen هم سخت افزاری است و هم نرم افزاری و این می تواند کامل ترین راه کار باشد. یعنی شما هم می تواند وسایل الکترونیکی را کنترل کنید و هم برنامه ها را.

کنترل یک تلویزیون، مبدل دیجیتال و یا کنسول بازی از طریق Screen به روش های مختلفی امکان پذیر است. والدین باید از طریق کابل HDMI به وسایل مورد نظرشان که می خواهند کنترل کنند، متصل شوند. از آن به بعد شما می تواند به کمک برنامه ای که بر روی گوشی شما نصب می شود برای استفاده از وسیله مورد نظر محدودیت زمانی تعیین کنید. همچنین اگر فرزند شما کابل HDMI را قطع کند به شما از طریق پیامی هشدار داده می شود. اگر بچه ها سعی کنند از کنسول بازی خود استفاده کنند، دستگاه شما از را طریق ارسال لرزش آگاه می کند و شما می تواند بلافاصله دستگاه مورد نظر را خاموش کنید.

البته قبل از این که چنین پیام هایی برای والدین ارسال شود، ابتدا هشداری به فرزاندان داده می شود تا این کار را نکنند. از طرفی هشدارهایی هم مبنی بر این که زمان شما برای استفاده از دستگاه رو به اتمام است داده می شود. به عنوان مثل: سام، 5 دقیقه از زمان استفاده شما از آیپد باقی مانده است، بازی خود را ذخیره کنید.

والدین نیز می تواند محل بچه های خود را با استفاده از برنامه مخصوص Screen مشاهده کنند. البته هنوز هیچ نظر یا گزارش کارکردی از این وسیله و نحوه اجرای آن منتشر نشده است و فعلا باید به همین معرفی بسنده کنیم. ولی آن چه امید است، آن است که فرزندانمان خودشان به سمتی هدایت شوند که تمایلی به استفاده از این وسایل (یا حداقل استفاده بیش از حد) نداشته باشند و نه تنها به سلامت جسمی و روحی خود صدمه نززند، بلکه زمان و عمر خود را هم بیهوده هدر ندهد.

منبع: usatoday

ارسال نظر