حل مشکلات بیمه ای به روش استارتاپی

در حوزه فینتک (استارتاپ های مالی ،بانکی و اعتباری)می بینیم که بیشتر فعالیت ها در حوزه پرداخت است .این در حالی است که بیمه نیز از شاخه های فینتک به شمار می آید و نباید تا این حد مهجور بماند.در حال حاضر تعداد استارتاپ های حوزه بیمه در ایران کمتر از انگشتان یک دست می باشد

حل مشکلات بیمه ای به روش استارتاپی

به گزارش کلیک ،ثبت بیمه نامه یکی از مواردی است که گاهی باعث ایجاد دردسرهای فراوان می شود.عمده این مشکلات به دلیل اطلاعات کم و ناقص است که باعث می شود فرآیند ثبت بیمه نامه برای خریدار بیمه به روندی وقت گیر و طاقت فرسا تبدیل شود.بسیاری از افراد برای اجتناب از مشکلات سعی دارند با افراد خبره و مطلع در امور بیمه مشاوره کنند.در همین راستا هم استارتاپ هایی شکل گرفته اند که در نقش امور بیمه وارد شده اند تا مشکلات خریدار بیمه را تا حد زیادی رفع نمایند.

در حوزه فینتک (استارتاپ های مالی ،بانکی و اعتباری)می بینیم که بیشتر فعالیت ها در حوزه پرداخت است .این در حالی است که بیمه نیز از شاخه های فینتک به شمار می آید و نباید تا این حد مهجور بماند.در حال حاضر تعداد استارتاپ های حوزه بیمه در ایران کمتر از انگشتان یک دست می باشد که به صورت جدی در حال فعالیت می باشند.مهمترین دلیل ایجاد استارتاپ های بیمه آن بود که راهی برای مشاوره در امور بیمه ایجاد شود که در زمان خرید بیمه با همه الفبا و شرایط آن از نظر هزینه،کیفیت و ... به بهترین شکل آگاه شویم و چالش های این حوزه به حداقل کاهش یابد.در همین راستا استارتاپ هایی از جمله استارتاپ "بیمیتو"ایجاد شد که می تواند در زمان خرید بیمه برای افراد مختلف،امکاناتی از جمله مقایسه قیمت،میزان پوشش بیمه و سطح کیفیت خدمات شرکت های مختلف را فراهم کند.

در حال حاضر استارتاپ بیمیتو در کشور مورد استقبال شرکت های بیمه قرار گرفته است.بیمه ایران،بیمه پاسارگاد،بیمه پارسیان،بیمه البرز،بیمه نوین،بیمه کارآفرین،بیمه ملت،بیمه سامان،بیمه آسیا،بیمه دی،بیمه سینا،بیمه ما،بیمه رازی،بیمه معلم و بیمه آرمان از جمله شرکت های بیمه ای می باشند که طرف قرارداد بیمیتو می باشند که این خود نشان از جدی بودن فعالیت آنان در زمینه بیمه و به رسمیت شناختن آن می شود.

نوع ارتباط بیمیتو با کاربرانش از طریق وب سایت و اپلیکیشن بوده که پس از مراجعه به بیمیتو افراد می توانند نوع بیمه خود را انتخاب نمایند و در مراحل بعدی اطلاعات خود را وارد نمایند.بر اساس اطلاعات ثبت شده،بیمیتو فهرستی از انواع بیمه های مرتبط را نمایش می دهد و به کاربر این امکان را می دهد تا با مقایسه مزایا،نوع پوشش بیمه و هزینه نسبت به انتخاب بیمه مورد نظر اقدام کند.مهمترین مزیت بیمیتو آن است که قابلیت امتیاز دهی به هر بیمه و ثبت تجربه مثبت یا منفی را از دید کاربر دارد ،این مورد می تواند دیدبازتری در انتخاب نوع بیمه به کاربر دهد. پس از گذر این مراحل،می توان از طریق اپلیکیشن یا وب سایت بیمه مورد نظر را سفارش داد و پس از پرداخت هزینه بقیه مراحل از طریق کارشناسان بیمیتو دنبال می شود.علاوه بر این پس از دریافت بیمه،بیمیتو مجهز به سیستم یادآوری زمان سررسید است و قبل از رسیدن زمان پرداخت،کاربر را از زمان و میزان پرداخت مطلع می کند. به این ترتیب می توان از عملکر صحیح و موثر بیمیتو تا حدی اطمینان کامل داشت.

بیمیتو با شرکت در نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف در حال حاضر سعی دارد خود را به دیگران از این طریق معرفی نماید. تصویر زیر برخی از اعضا تیم بیمیتو می باشد که در رویداد فین استارز ۲۰۱۷ جزو استارتاپ های راه یافته به این رویداد بودند.

تیم بیمیتو

ارسال نظر