انتشار برترین عکس های هوافضای جهان در سال ۲۰۱۷

به تازگی ۵۰ عکس برتر سال ۲۰۱۷ در زمینه هوافضا منتشر شده که توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند؛ در ادامه برای دیدن عکس های زیبای این مجموعه با کلیک همراه باشید.

انتشار برترین عکس های هوافضای جهان در سال ۲۰۱۷

به گزارش کلیک، به تازگی ۵۰ عکس برتر سال ۲۰۱۷ در زمینه هوافضا منتشر شده که توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند؛ در ادامه برای دیدن عکس های زیبای این مجموعه با کلیک همراه باشید.

فالکن 9

راکت فالکن ۹ اسپیس اکس به همراه فضاپیمای دراگون که در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۱۷ از پد ۳۹A مرکز فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال پرتاب شد.

خدمه جدید ناسا

مدیر عملیاتی ناسا، رابرت لایت فوت، ۱۲ نامزد جدید فضانوردی ناسا را در تاریخ ۷ ژوئن در مرکز فضایی جانسون به‌طور رسمی معرفی می‌کند.

مسیه 27

مسیه ۲۷ که با عنوان سحابی دمبل هم شناخته می‌شود و در صورت فلکی روباهک است.

ویدئوی صامت از سیاره مشتری که توسط فضاپیمای جونو گرفته شده است.

بستر آزمایشی کاوشگر مستقل آژانس فضایی اروپا که در تاریکی توسط شرکت اسپانیایی GMV برای شبیه سازی آزمایش زاویه خورشید در قطب ماه ایجاد شده است. تاریخ عکس هفتم ژوئن ۲۰۱۷

مشاهدات مدارگرد اکتشافی مریخ ناسا نشان میدهد در نیمکره جنوبی آن اواخر تابستان است و به همین دلیل خورشید در ارتفاع کمی قرار دارد و توپوگرافی ظریفی نیز در تصویر دیده می‌شود.

چاله های کم عمقی به صورت رسوبات روشنی از یخ کربن دی‌اکسید دیده می‌شوند(همچنین زمین پنیر سوئیسی نیز گفته می‌شود.). شکل دایره‌ای عمیق تری نیز هست که در یخ و غبار نفوذ کرده است. این بخش می‌تواند دهانه برخوردی یا گودال ریزشی باشد.

پنج عضو اکسپدیشن ۵۱ ژست گرفته اند تا با کشتی تجهیزات سیگنوس که از مدار ATK گرفته اند، عکس بگیرند. در جلوی تصویر مهندس پرواز فئودور یورچیکین قرار دارد. در ردیف عقب از سمت چپ به ترتیب فرمانده پگی ویتسون و مهندس پرواز جک فیشر، توماس پسکوئت و اولگ نویتسکی قرار دارند.

اراضی مریخ

بیشتر اراضی قدیمی مریخ فرسوده شده و تبدیل به دره های چند شاخه شده اند و در تصویری که توسط مدارگرد مریخ ناسا گرفته شده، شبیه مناطقی هستند که روی زمین توسط باران و ذوب برف ها دچار سایش شده است.

اینکه چگونه مریخ توانسته از آب و هوای گرم‌تر و مرطوب‌تر حمایت کند، موضوعی است که به مدت ۴۰ سال دانشمندان را درگیر کرده است.

گرچه مریخ برای داشتن بزرگ‌ترین آتش‌فشان در منظومه شمسی معروف است اما کوچک‌ترین آتش‌فشان را نیز در این سیاره کشف کرده‌ایم و در تصویر زیر که توسط مدارگرد مریخ گرفته شده نیز نمایش داده شده است. این شکاف کمتر از ۵۰۰ متر در بزرگ‌ترین بخش خود است و در منطقه ی تارسیس قرار دارد. تصور می‌شود در دوران باستان از آن گدازه نیز به بیرون ریخته است.

در ۲۲ آوریل ۲۰۱۷، مهندس پرواز اکسپدیشن ۵۱، توماس پسکوئت از آژانس فضایی اروپا از فضاپیمای سیگنوس عکس گرفت که در حال نزدیک شدن به ایستگاه بین‌المللی فضایی بود.

این تصویر از مدارگرد مریخ ناسا است که مکان تأثیرگذارترین آبکندهای نیمکره شمالی مریخ را نشان میدهد. این خندق ها در زمستان به دلیل یخ زدگی کربن دی‌اکسید فعال هستند اما زمستان شمالی کوتاه‌تر از زمستان بخش جنوبی است به همین دلیل یخ زدگی کمتر و فعالیت های آبکندی کمتری در آنجا وجود دارد.

ارسال نظر