دوربین بدون آینه سونی آلفا A9؛ تحولی در دنیای دوربین‌

کلیک - دوربین های بدون آینه، دوربین های سبک وکاربردی هستند که قابلیت عکاسی و فیلم برداری در نور کم را دارند. دوربین بدون آینه سونی A9، به خوبی توانسته بازار دوربین های بدون آینه را پر رونق کند.

دوربین بدون آینه سونی آلفا A9؛ تحولی در دنیای دوربین‌

در حال حاضر سونی بعد از نیکون، دومین کمپانی است که بازار دوربین های کامپکت و سبک را در دست دارد، بازار لنز های دوربین های سونی و نیکون نیز در سال های اخیر بسیار پر رونق شده و دیگر کاربری برای پیدا کردن لنز های دوربین‌های سونی و نیکون با مشکل مواجه نمی شود.

دوربین بدون آینه سونی آلفا A9، تحولی در دنیای دوربین‌های بدون آینه

دوربین سونی آلفا A9، دوربین بدون آینه کمپانی سونی است که به خوبی توانسته نظر ها را به خود جلب کند. اولین برتری آلفا A9 نسبت به سایر رقبای خود، قیمت مناسب این دوربین است.A9 قابلیت عکاسی ۲۰ فریم در ثانیه را دارد و دارای ۶۹۳ نقطه فوکوس، منظره یاب الکترونیکی، ۵ محور لرزش گیر در فیلم برداری ۴K و جنس بدنه آلیاژ منیزیم است.

منظره یاب quad-VGA OLED دوربین سونی آلفا A9 به کاربر این امکان را می دهد که زاویه دید بسیار گسترده و خوبی داشته باشد؛ نقطه ای از کادر نیست که از دید عکاس پوشیده باشد.

سرعت شاتر آلفا A9 به اندازه کافی سریع است،A9 از SD کارت UHS II پشتیبانی می کند، با آلفا A9 می توان به هر دو فرمت JPEG و RAW عکاسی کرد. یکی از ویژگی های بسیار خوب A9 نقطه های فوکوس این دوربین است که دارای ۶۳۹ نقطه فوکوس است. نقطه فوکوس زیاد به کاربر این امکان را می دهد تا به راحتی هر نقطه ای از کادر را فوکوس کند و با محدودیت درگیر نباشد.

دوربین بدون آینه سونی آلفا A9، تحولی در دنیای دوربین‌های بدون آینه

با آلفا A9 می توان با نرخ ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه با فرمت ۴K،۳۰،۲۴ و ۲۵ فریم بر ثانیه فیلم برداری کرد. بیت ریت یا بیت بر ثانیه به معنای سرعت انتقال بیت از محلی به محل دیگر است. به بیان دیگر نرخ بیت نشان می‌دهد که در مدت زمانی معینی چه مقدار اطلاعات از جایی به جای دیگر ارسال می‌شود. معمولاً نرخ بیت را با بیت بر ثانیه (bps)، کیلوبیت بر ثانیه (kbps) یا مگابیت بر ثانیه (Mbps) اندازه می‌گیرند. هم چنین آلفا A9 قابلیت فیلم برداری ۵۰ مگابیت بر ثانیه با کیفیت Full HD نرخ ۵۰،۶۰ و ۲۵ فریم بر ثانیه را دارد. فیلم برداری ۱۲۰ فریم به صورت اسلوموشن با کیفیت Full HD در آلفا A9 در دسترس است.

بدون شک قابلیت های فیلم برداری A9 بسیار منحصر به فرد و بی نظیر است، آلفا A9 قابلیت فیلم برداری RAW را نیز دارد. از پورت های A9 می توان به پورت audio-out/mic-in،micro-HDMI و micro USB اشاره کرد.

دوربین بدون آینه سونی آلفا A9، تحولی در دنیای دوربین‌های بدون آینه

با آلفا A9 نمی توان عکس بد گرفت! شاید این جمله در وهله اول عجیب باشد، ولی اگر به قابلیت‌های خوب سنسور آلفا نگاهی بیندازیم به این نکته پی می بریم حتی اگر یک آماتور با حالت اتوماتیک با آلفا A9 عکاسی کند، باز هم سنسور به کمک فرد می آید و عکسی فوق العاده خلق می شود. عکاسی پر قدرت در شب با کمترین نور، تنظیمات عکاسی شهری، حالت عکاسی پرتره با بیشترین جزئیات همه از ویژگی های آلفا A9 قدرتمند است.

صفحه نمایش آلفا A9،۲٫۹۵ اینچی، مدل ۳٫۰ و لمسی است که دارای رزولوشن ۳۶۸۶۴۰۰ نقطه است.

دوربین بدون آینه سونی آلفا A9، تحولی در دنیای دوربین‌های بدون آینه

گریپ های آلفا A9 در بازار وجود دارد و کاربران برای عکاسی راحت تر می توانند گریپ ها را تهیه کنند؛ گریپ یک نوع خشاب باتری است که به زیر دوربین متصل می‌شود، از کارکرد های گریپ می توان به فراهم کردن امکانات بیشتر برای تأمین انرژی و کمک به راحت تر دست گرفتن دوربین، اشاره کرد.

عمر باتری A9 نسبت به A7 و A7 II بهبود یافته است، به صورت متوسط شما با هر بار شارژ A9 می توانید ۴۰۰ شات عکس بگیرید.

دوربین بدون آینه سونی آلفا A9، تحولی در دنیای دوربین‌های بدون آینه

بسیاری از کاربران به دلیل لنز های نسبتاً محدود سونی نسبت به کانن در خرید دوربین های سونی تردید می کنند. بدون شک لنز های کانن بیشتر از سونی است ولی با استفاده از تبدیل لنز سونی به کانن به راحتی می توان از لنز ها کانن بر روی دوربین آلفا A9 استفاده کرد. قیمت آلفا A9،۴۵۰۰ دلار است که در مقایسه با بسیاری از بالا رده ها دارای قیمت مناسبی است.

ارسال نظر