نسخه ارتقا یافته کنسول پلی استیشن ۴ رسما تایید شد

اگر اخبار دنیای گیم را در رسانه بزرگ کلیک دنبال کرده باشید، حتما تا به امروز، خبرها و شایعه های زیادی مبنی بر عرضه نسخه ارتقا یافته و قدرتمند کنسول پلی استیشن ۴ به گوشتان رسیده است. در ابتدا، وب سایت شناخته شده و معتبر کاتوکا با انتشار گزارشی، به علاقه مندان دنیای گیم اعلام کرد که هم اکنون، کمپانی ژاپنی سونی بر روی نسخه ارتقا یافته کنسول پلی استیشن ۴ کار می کند. البته در این گزارش، اشاره شد که کنسول ارتقا یافته PlayStation 4، نسل جدید کنسول های بازی نیست و تنها سخت افزارهای آن بروز رسانی شده و توان تولید قدرت بیشتری را دارد. پس از گذشت زمان، شاهد تایید شدن این خبر توسط منابع معتبر دیگر نظیر وال استریت ژورنال، گیم استاپ و... بودیم. برخی از تحلیل گران معتقد بودند که کنسول پلی استیشن ۴٫۵، از رزولوشن ۴K پشتیبانی می کند و گیمرها قادر خواهند بود که عناوین ویدیویی را، با بهترین کیفیت ممکن یعنی ۴K، اجرا کنند. همچنین عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیش وی آر در اکتبر سال میلادی جاری، به صحت داشتن این شایعات قوت بخشید چرا که کنسول معمولی پلی استیشن ۴، آن طور که باید نمی تواند از این دستگاه جدید پشتیبانی کند و شرکت سونی جهت برطرف کردن این مشکل، به سراغ نسخه قدرتمند کنسول نسل هشتم خود خواهد رفت. حال پس از گذشت چند ماه، سرانجام مشخص شد که شرکت ژاپنی سونی بر روی کنسول پلی استیشن ۴ نئو مشغول به کار بوده و چندی پیش، عرضه این کنسول توسط سونی (به صورت رسمی) تایید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

نسخه ارتقا یافته کنسول پلی استیشن ۴ رسما تایید شد

در ابتدا، وب سایت شناخته شده و معتبر کاتوکا با انتشار گزارشی، به علاقه مندان دنیای گیم اعلام کرد که هم اکنون، کمپانی ژاپنی سونی بر روی نسخه ارتقا یافته کنسول پلی استیشن ۴ کار می کند. البته در این گزارش، اشاره شد که کنسول ارتقا یافته PlayStation 4، نسل جدید کنسول های بازی نیست و تنها سخت افزارهای آن بروز رسانی شده و توان تولید قدرت بیشتری را دارد. پس از گذشت زمان، شاهد تایید شدن این خبر توسط منابع معتبر دیگر نظیر وال استریت ژورنال، گیم استاپ و... بودیم. برخی از تحلیل گران معتقد بودند که کنسول پلی استیشن ۴٫۵، از رزولوشن ۴K پشتیبانی می کند و گیمرها قادر خواهند بود که عناوین ویدیویی را، با بهترین کیفیت ممکن یعنی ۴K، اجرا کنند. همچنین عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیش وی آر در اکتبر سال میلادی جاری، به صحت داشتن این شایعات قوت بخشید چرا که کنسول معمولی پلی استیشن ۴، آن طور که باید نمی تواند از این دستگاه جدید پشتیبانی کند و شرکت سونی جهت برطرف کردن این مشکل، به سراغ نسخه قدرتمند کنسول نسل هشتم خود خواهد رفت. حال پس از گذشت چند ماه، سرانجام مشخص شد که شرکت ژاپنی سونی بر روی کنسول پلی استیشن ۴ نئو مشغول به کار بوده و چندی پیش، عرضه این کنسول توسط سونی (به صورت رسمی) تایید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، بالاخره تمامی انتظارات به پایان رسید و ساعاتی پیش رئیس کل بخش سرگرمی های کمپانی سونی، آقای اندرو هاوس، خبر عرضه کنسول ارتقا یافته و قدرتمند پلی استیشن ۴ را به صورت رسمی تایید کرد. تنها چند ساعت پیش، آقای اندرو هاوس در مصاحبه ای با وب سایت بزرگ Financial Times، اعلام کرد که سونی بر روی نسخه قدرتمند کنسول PlayStation 4 مشغول به کار است و بزودی، از این کنسول جدید رونمایی می شود.

البته در این مصاحبه ایشان تاکید کرد که کنسول پلی استیشن ۴ نئو، در کنفرانس رسمی سونی در رویداد باشکوه E3 سال میلادی جاری، رونمایی نخواهد شد و در زمان مناسب، سونی از آن رونمایی می کند. به همین خاطر، اگر مشتاقانه منتظر حضور این کنسول در مراسم E3 2016 بودید، باید صبر خودتان را بالا ببرید چرا که این دستگاه در رویداد ای ۳ حضور پیدا نمی کند. به علاوه، آقای اندرو هاوس توضیح داد که قیمت این کنسول، قطعا بیشتر از قیمت نسخه معمولی پلی استیشن خواهد بود و علاقه مندان، باید بیشتر از ۳۵۰ دلار جهت خریداری آن پرداخت کنند چرا که سخت افزارهای مورد استفاده شده در این کنسول، قیمت بیشتری دارند و ساخت آن، برای کمپانی سونی، گران تمام شده است.

https://static2.click.ir/servev2/OWY4MwsRZcip/5Uwvb7W7Zm0,/file.png

ایشان در مصاحبه اخیر خود با وب سایت فایننشیال تایمز اشاره کرد که با عرضه این دستگاه، کمپانی سونی همچنان به پشتیبانی از نسخه استاندارد و معمولی پلی استیشن ۴ ادامه خواهد داد و تولید این دستگاه، متوقف نمی شود. وی این چنین توضیح داد:

نسخه ارتقا یافته کنسول پلی استیشن ۴ قرار است در کنار و هم رده نسخه استاندارد پلی استیشن ۴ قرار گیرد و به نوعی، تکمیل کننده و نسخه قوی تر دستگاه PlayStation 4 به حساب می آید. ما هرگز تولید کنسول پلی استیشن ۴ (نسخه استاندارد و کنونی) را متوقف نمی کنیم و هر دو این کنسول ها، در طول عمر خود (نسل هشتم) به فروش خواهد رفت.

گویا شرکت ژاپنی سونی گیمرهای حرفه ای سراسر جهان را هدف گیری کرده و با عرضه کنسول ارتقا یافته پلی استیشن ۴، لذت تجربه عناوین ویدیویی را دو چندان خواهد کرد. بر اساس گزارش ها و شایعاتی که از گذشته به گوش می رسید، این کنسول به صورت کامل از رزولوشن ۴K پشتیبانی می کند. از آن جا که قیمت سخت افزارهایی که قادر به پشتیبانی از این رزولوشن فوق العاده بالا، بسیار گران قیمت هستند، برخی از تحلیل گران، وجود این قابلیت را تکذیب کردند.

اما آقای اندرو هاوس، علاوه تایید وجود ورژن قدرتمند پلی استیشن ۴، خبر خوشی را برای گیمرهای حرفه ای جهان منتشر کرد که طبق این خبر، نسخه ارتقا یافته کنسول پلی استیشن ۴، به صورت کامل از رزولوشن ۴K پشتیبانی می کند و گیمرها با اتصال این کنسول به تلویزیون های (UHD یا همان ۴K)، می توانند عناوین ویدیویی را به بهترین کیفیت ممکن تجربه کنند.

همان طور که در ابتدای پست اشاره کردیم، متاسفانه این کنسول خانگی در کنفرانس رسمی چند روز آینده شرکت سونی، حضور پیدا نخواهد کرد. سونی قصد دارد قابلیت ها و امکانات جدیدی را نیز به کنسول جدید خود اضافه کند و باعث شگفتی گیمرها و بازیکنان سراسر دنیا شود. آقای اندرو هاوس در ادامه صحبت های خود در خصوص دلایل عدم حضور این کنسول در رویداد E3 سال میلادی جاری گفت:

ما قصد داریم مطمئن شویم که کنسول جدید پلی استیشن ۴، زمان کافی را برای نمایش تمامی قابلیت های جدید و متنوع خود داشته باشد. به همین علت، در هفته آینده، منتظر رونمایی و معرفی کامل از این دستگاه نباشید چرا که این امر، در حال حاضر اتفاق نخواهد افتاد.

http://images.cdn.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/styles/big-image/public/SonyPS4v1.jpg?itok=WfWrtMYD

با این حساب، ممکن است بسیاری از دارندگان نسخه استاندارد و کنونی پلی استیشن ۴، با شنیدن این خبر نگران شوند چرا که به دلیل وجود قدرت بیشتر در این دستگاه، ممکن است برخی از عناوین ویدیویی به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ نئو عرضه گردند. خوشبختانه آقای اندرو هاوس به تمامی این نگرانی ها خاتمه داد و ادعا کرد که هیچ تفاوتی میان عناوین این دو کنسول وجود نخواهد داشت و خبری از بازی های انحصاری نیست! وی در این زمنه اعلام کرد:

تمامی عناوین جدید، علاوه بر عرضه بر روی کنسول پلی استیشن ۴ جدید، بر روی نسخه کنونی و استاندارد پلی استیشن ۴ نیز عرضه خواهند شد. ما سعی خواهیم کرد که عناوین ویدیویی آینده، از قدرت بسیار بالای PS4 پشتیبانی کنند و کیفیت بهتری را برای دارندگان آن، به نمایش بگذارند.

House به صحبت های خود ادامه داد و اعلام کرد که کمپانی سونی از مزیت های وجود یک کنسول قدرتمند و جدید در نسل هشتم مطلع گشت و نسخه ارتقا یافته کنسول پلی استیشن ۴ به دلیل وجود مزایای جدید هم برای مشتریان و هم برای توسعه دهنگان ساخته و عرضه خواهد شد و علت ساخت این دستگاه، همان مزیت های ذکر شده هستند.

حال مشخص نیست که کمپانی سونی، در چه تاریخی به صورت کامل، کنسول پلی استیشن ۴ نئو را معرفی خواهد کرد. ممکن است یک برنامه ویژه و جداگانه ای جهت معرفی این دستگاه برپا شود و یا در مراسم های آینده مانند گیمزکام و... شاهد حضور آن باشیم. در صورت انتشار جزئیات بیشتر، رسانه کلیک شما را به روز نگه خواهد داشت.

همان طور که ملاحظه کردید، رئیس کل بخش سرگرمی های شرکت سونی، نام نسخه ارتقا یافته کنسول پلی استیشن ۴ را به صورت رسمی اعلام نکرد. تا به امروز، شایعه های زیادی مبنی بر نام این دستگاه در سراسر فضای مجازی دیده می شوند که از آن می توان به PlayStation 4K، PlayStation 4.5 و یا پلی استیشن ۴ نئو اشاره کرد. منابع نسبتا معتبر و شناخته شده، ادعا کردند که این کنسول، پلی استیشن ۴ نئو نام خواهد داشت و در برخی اسناد، این نام دیده شده است. حال باید تا زمان معرفی کامل این کنسول منتظر بمانیم تا اطلاعات بیشتری از سخت افزار، نام، قابلیت ها، امکانات و... در اختیارمان قرار گیرد.

https://static2.click.ir/servev2/OWY4MwXol3Cb/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

با اینکه این کنسول در کنفرانس رویداد E3 2016 شرکت سونی حضور ندارد، بهتر است بدانید این کنفرانس در روز ۱۳ ژوئن سال میلادی جاری و در ساعت ۱۸ بعد از ظهر به وقت استاندارد ایالات متحده آمریکا (مصادف با ۲۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۵ و ساعت ۵ و نیم صبح ایران) در سالن بزرگ Shrine Auditorium شهر لس آنجلس ایالات متحده آمریکا که تنها چند دقیقه با محل دقیق برگزاری مراسم E3 فاصله دارد، برگزار خواهد شد. سونی در طول این کنفرانس، از بازی های جدید هدست واقعیت مجازی پلی استیشن و قابلیت های این دستگاه ها و همچنین بازی های انحصاری جدید کنسول نسل هشتم خود رونمایی می کند.

در پی این خبر، کمپانی رقیب و بزرگ مایکروسافت جهت پیروزی در کنسول های جدید، حتما به سراغ نسخه ارتقا یافته کنسول ایکس باکس وان خمی رود و در آینده نه چندان دور، شاهد عرضه نسخه قدرتمند ایکس باکس وان خواهیم بود. البته در میان شایعات نسخه قدرتمند کنسول نسل هشتم سونی، شایعاتی از وجود کنسول ایکس باکس وان جدید نیز یافت شده که حتی مایکروسافت، در واکنش به این خبر، آن را تکذیب نکرده است. فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت، به عرضه نسخه قدرتمند کنسول های نسل هشتم خوش بین بوده و بارها و بارها در طی فرصت های مناسب، خوش بینی خود را به طرفداران اعلام کرده است. حال مشخص نیست که مایکروسافت در کنفرانس رسمی خود در رویداد E3 2016، از نسخه قدرتمند ایکس باکس وان رونمایی خواهد کرد و یا همانند سونی، مراسم جداگانه و ویژه دیگری در پیش روی ماست؟ رسانه کلیک، تمامی کنفرانس ها و اتفاقات رویداد بزرگ ای ۳ امسال را پوشش خواهد داد. همراه کلیک باشید...

در انتهای این گزارش، دیدگاه شما در رابطه با کنسول پلی استیشن ۴ جدید چیست؟ به نظر شما، کمپانی سونی از کدام سخت افزارها در این دستگاه قدرتمند خود استفاده کرده است؟ در صورتی شما هم اکنون بر روی کنسول پلی استیشن ۴ استاندارد در حال تجربه عناوین ویدیویی هستید، آیا پس از عرضه این کنسول (پلی استیشن ۴ قدرتمند)، اقدام به خرید آن خواهید کرد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

منبع: VG247

ارسال نظر