PlayStation VR برای رایانه های شخصی نیز عرضه خواهد شد!

کمپانی بزرگ سونی از سال گذشته میلادی برنامه ریزی های دقیق و زیادی را در خصوص هدست واقعیت مجازی پلی استیشن داشته است؛ که سرانجام در کنفرانس توسعه دهندگان بازی های ویدیویی امسال، این کمپانی ژاپنی به صورت رسمی از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن رونمایی کرد. هم اکنون سونی سخت مشغول آماده سازی این دستگاه محبوب و پرطرفدار است چرا که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶، شاهد عرضه رسمی این هدست خواهیم بود. چندی پیش، گزارشی مبنی بر عرضه نسخه رایانه های شخصی پلی استیشن وی آر در سراسر فضای مجازی منتشر شد. طبق این گزارش، کمپانی سونی علاوه بر آماده سازی این هدست برای پلی استیشن ۴، بر روی امکان عرضه آن برای پی سی ها نیز کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

PlayStation VR برای رایانه های شخصی نیز عرضه خواهد شد!

که سرانجام در کنفرانس توسعه دهندگان بازی های ویدیویی امسال، این کمپانی ژاپنی به صورت رسمی از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن رونمایی کرد. هم اکنون سونی سخت مشغول آماده سازی این دستگاه محبوب و پرطرفدار است چرا که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶، شاهد عرضه رسمی این هدست خواهیم بود. چندی پیش، گزارشی مبنی بر عرضه نسخه رایانه های شخصی پلی استیشن وی آر در سراسر فضای مجازی منتشر شد. طبق این گزارش، کمپانی سونی علاوه بر آماده سازی این هدست برای پلی استیشن ۴، بر روی امکان عرضه آن برای پی سی ها نیز کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، همان طور که اطلاع دارید، تنها هدست واقعیت مجازی که از کنسول پلی استیشن ۴ پشتیبانی می کند، همان هدست مجازی انحصاری این کنسول است که توسط سونی در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. با این حال، چندین هدست واقعیت مجازی برای پلتفرم رایانه های شخصی در راه هستند که توسط کمپانی های مختلف در حال توسعه می باشند. به عنوان مثال، دو هدست واقعیت مجازی Oculus Rift و HTC VIVE به صورت کامل از پی سی ها (کامپیوترهای شخصی) پشتیبانی می کنند. با این وجود، کمپانی سونی طبق گزارش منتشر شده، علاقه دارد که پلی استیشن وی آر را برای رایانه های شخصی نیز عرضه کند. البته توجه داشته باشید که ارزان ترین هدست واقعیت مجازی، هدست کمپانی سونی می باشد که به تنهایی با قیمت ۳۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. این در حالی است که هدست های HTC VIVE و Oculus Rift قیمت های نسبتا بالایی دارند.

همان طور که اشاره کردیم، کمپانی سونی علاقه زیادی به عرضه نسخه رایانه های شخصی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن دارد چرا که سخت افزار کنسول پلی استیشن ۴، شباهت بسیار زیادی با رایانه های شخصی دارد و با ایجاد چندین تغییر کوچک در این هدست، پی سی بازها می توانند از این هدست استفاده کنند. کمپانی سونی به تازگی در این خصوص اعلام کرد:

از آن جایی که سخت افزارهای استفاده شده در کنسول پلی استیشن ۴، شباهت زیادی با سخت افزارهای رایانه های شخصی دارد، بنابراین امکان عرضه پلی استیشن وی آر برای پی سی ها نیز وجود خواهد داشت. در حال حاضر ما در وضعیتی نیستیم که بتوانیم اطلاعات و جزئیاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار بدهیم. ما هم اکنون بر روی بازی های ویدیویی این هدست مشغول به کار هستیم. امیدواریم پلی استیشن وی آر بتواند در زمینه های مختلف و متفاوتی گسترش پیدا کند.

در صورت عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن برای رایانه های شخصی، صد در صد علاقه مندان به سراغ این محصول خواهند رفت. با توجه به قیمت پلی استیشن وی آر، بدون شک علاقه مندان برای تجربه این هدست، هزینه کمتری را صرف خرید خواهند کرد و با این کار، فروش هدست های دیگر مانند Oculus Rift و HTC VIVE به شدت کاهش می یابد. باید صبر کنیم و واکنش کمپانی های اچ تی سی و سایر برندهای مختلف که در زمینه ساخت هدست واقعیت مجازی فعالیت می کنند را مشاهده کنیم. آیا سازندگان و توسعه دهندگان قیمت محصولات خودشان را کاهش خواهند داد؟

در انتهای این خبر، دیدگاه شما در رابطه با عرضه پلی استیشن وی آر برای رایانه های شخصی چیست؟ در صورت عرضه این هدست، خرید کدام هدست واقعیت مجازی را ترجیح می دهید؟ به نظر شما واکنش کمپانی های دیگر چه خواهد بود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را حتما در رسانه بزرگ کلیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Segmentnext

ارسال نظر