اعلام علت عدم پشتیبانی سونی از قابلیت بین پلتفرمی با Xbox

در اواخر رویداد بزرگ E3 2017 کمپانی سونی از دلایل عدم پشتیبانی از قابلیت بین پلتفرمی (Cross-Play) با پلتفرم ایکس باکس گفت.

اعلام علت عدم پشتیبانی سونی از قابلیت بین پلتفرمی با Xbox

به گزارش کلیک، در مراسم E3 2017 و در کنفرانس مایکروسافت، این کمپانی اعلام کرد که بازی Minecraft از قابلیت ویژه ی بین پلتفرمی (Cross-Play) پشتیبانی می کند که از این سو کمپانی نینتندو و کنسول خانگی اش یعنی سوئیچ با پشتیبانی از این قابلیت در بازی Minecraft، حضور خودش را در این زمینه اعلام کرد. در ادامه انتظار می رفت کمپانی سونی نیز با اعلام خبر پشتیبانی از ویژگی بین پلتفرمی با پلتفرم ایکس باکس در بازی Minecraft حضور خودش را ثابت کند اما این اتفاق نیفتاد و خبر ها حاکی از آن است که کمپانی سونی از دلایل عدم پشتیبانی از قابلیت بین پلتفرمی با پلتفرم ایکس باکس توضیح می دهد.

جیم رایان مدیر اجرایی پلی استیشن در گفتگو با وبسایت خبری یورو گیمر گفت: کمپانی سونی هرگز با قابلیت ویژه بین پلتفرمی (Cross-Play) مشکلی ندارد و همواره سعی کرده با وبسایت ها و کمپانی ها در این زمینه و قابلیت های جدید و خاص وارد مذاکره شود و به طور کلی از خلق چنین طرح هایی استقبال کرده است. با این حال سوالی در این زمینه مطرح می شود که چرا کمپانی سونی تا به حال از قابلیت Cross-Play بین پلتفرم های Xbox ONE و PS4 استفاده نکرده است؟ رایان در این باره توضیح می دهد:

متاسفانه این یک موضوع و بحث تجاری میان سهامداران و سرمایه داران کمپانی هاست و من قصد ندارم در این مورد خاص، وارد جزییات شوم.

رایان در ادامه صحبت هایش بر تمرکز کمپانی سونی بر روی مخاطبانش که اکثرا کودک هستند اشاره کرد و گفت: کمپانی سونی در مورد مخاطبانش که بیشتر کودک هستند احساس مسئولیت می کند و درباره ارتباط آن ها با شبکه ای که خارج از کنترل این شرکت می باشد نگران است! رایان گفت:

ما در قبال حفظ امنیت مخاطبان خود مسئولیت داریم. همه ما می دانیم که بازی Minecraft را از تمامی اقشار و سنین بازی می کنند اما بیشتر بازی کنندگان این بازی کودک هستند. ما با کسانی که از طریق سیستم ما (PlayStation Network) وارد یک بازی آنلاین می شوند و آن را آنلاین بازی می کنند قرارداد بسته ایم که مراقب آنها باشیم تا در فضای امن پلی استیشن به راحتی بازی کنند. ما باید درباره پشتیبانی از این قابلیت به دقت تمام تحقیق و بررسی کنیم چرا که بسیاری از مخاطبان این بازی کودک هستند و ممکن است در معرض تاثیرات خارجی قرار بگیرند که در این حالت کنترل و مراقبت از آنها از عهده ما خارج است.

این طور که به نظر می رسد کمپانی مایکروسافت علاقه زیادی به گسترش همکاری در زمینه سرویس های آنلاین و شبکه ای با کمپانی سونی دارد اما فعلا کمپانی سونی نظر مثبتی در این باره ندارد. دیو مک کارتی از کمپانی مایکروسافت گفته بود که این کمپانی در نظر دارد قابلیت ویژه Cross Play را با همکاری های کمپانی سونی گسترش دهد اما هنوز از این کمپانی پاسخ مثبتی را دریافت نکرده است.

سال گذشته کمپانی مایکروسافت اعلام کرده بود که مایل است شبکه ایکس باکس لایو (Xbox Live) را به سایر شبکه های آنلاین مانند PSN متصل کند. کمپانی سونی با عدم مخالفت با این ایده اعلام کرد که چنین امکانی فعلا ممکن نخواهد شد و گیمرها نباید تا آینده نزدیک منتظر آن باشند.

ارسال نظر