سونی حافظه های ذخیره سازی فوق سریع معرفی کرد

SONY امروز در نمایشگاه CES دو حافظه XQD و SDXC UHS-II با ظرفیت ها و قابلیت های جدید معرفی کرد.

سونی حافظه های ذخیره سازی فوق سریع معرفی کرد

به گزارش کلیک، دو محصول جدید Sony همراه با دوربین های جدید Nikon D5 و Nikon D500 به بازار عرضه خواهد شد. همانطور می دانید حافظه های نسل جدید XQD قابلیت خواندن و نوشتن فایل های ویدئویی را با سرعت بسیار بالا امکان پذیر کرده است و از این روی در دوربین های نسل جدید که با کیفیت های 4K و بیشتر ضبط می کنند، کاربرد فراوانی دارد. این محصول اولین بار در سال 2010 توسط 3 شرکت سونی، San Disk و نیکون معرفی شد. طی سال های اخیر سونی موفق شده بود نسخات مختلفی از این حافظه های ذخیره سازی را به بازار عرضه دارد که با اقبال عمومی مواجه شده بود. اینک نوبت به جدیدترین سری از این نوع حافظه های سریع رسیده است.

سری XQD قابلیت فراخوانی فایل ها را تا سرعت 440 مگابایت برثانیه دارند و همچنین با سرعت 150 مگابایت بر ثانیه فایل ذخیره می کند و همانطور که گفته شد مناسب دوربین های فیلمبرداری نسل جدید است. سونی این نوع حافظه ها را با ظرفیت 32 گیگابایتی، 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی عرضه داشته است.

نسل جدید SD کارت ها هم از سرعت خوانش 260 mb/s و سرعت Write حدود 100 mb/s بهره می برند. سونی همچنین از یک Card Reader ترکیبی SD/XQD برای دسترسی به فایل های این نوع حافظه ها رونمایی کرد که مجهز به USB 3 بوده و سرعت بالایی دارد. این اولین Card Reader ترکیبی دنیاست که توانایی اجرای هر دو نسل جدید حافظه های ذخیره سازی را دارد. این دستگاه قادر است 60 گیگابایت فایل را در کمتر از 2 دقیقه به دستگاه دیگری انتقال دهد. سونی قیمت محصولات جدید خود را ارائه نکرده است.

ارسال نظر