سونی و مایکروسافت روی طراحی دوربین‌های هوش مصنوعی همکاری می‌کنند

رسانه کلیک - این دو غول فناوری اعلام کردند که از قابلیت‌های هوش مصنوعی Microsoft Azure در سنسور دوربین IMX500 سونی که دارای تراشه AI است استفاده خواهند کرد که اطلاعات را در زمان واقعی پردازش می‌کند.

سونی و مایکروسافت روی طراحی دوربین‌های هوش مصنوعی همکاری می‌کنند

این تراشه می‌تواند به دوربین‌ها این امکان را دهد تا اطلاعاتی نظیر تعداد افراد حاضر در یک فروشگاه، موجودی قفسه‌های فروشگاه و ... را ردیابی کنند.

سونی همچنین یک برنامه همراه برای IMX500 که توسط Azure IoT طراحی شده است، راه‌اندازی می‌کند. در این برنامه کاربران امکان دسترسی و تجزیه و تحلیل تصاویر را به صورت آنلاین فراهم می‌شود.

همانطور که پیش‌بینی می‌شود، دوربین‌های هوش مصنوعی بیشتر کاربرد سازمانی داشته و مناسب ردیابی مشتریان است.

Terushi Shimizu مدیر اجرایی سونی می‌گوید: «با اتصال فناوری تصویربرداری و سنجش ابتکاری سونی به سرویس‌های هوش مصنوعی مایکروسافت، یک پلتفرم قدرتمند و راحت به بازار دوربین های هوشمند ارائه می‌شود.»

البته این نخستین بار نیست که دو غول فناوری در یک پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی با هم همکاری می‌کنند. در سال 2019، مایکروسافت و سونی در یک همکاری مشترک بستری برای بازی‌های استریم ایجاد کردند. سونی در این خصوص اعلام کرده که از مراکز داده مایکروسافت برای سیستم عامل‌های بازی و استریم استفاده خواهد کرد.

ارسال نظر