حسگر هوشمند سونی

این روزها حسگرهای نیمه هادی اکسید فلزی تکمیلی در دوربین های دیجیتال و تلفن های هوشمند بسیار پرکاربرد هستند و البته جدیدترین حسگر این شرکت دلیل این استقبال را نشان می دهد. حسگر IMX318 برای تلفن های هوشمند و عکس های ۲۲٫۵ مگا پیکسلی، ویدئوهای ۴ کیلو بایتی و تثبیت کنندۀ تصویری ۳ بعدی، طراحی شده است.

حسگر هوشمند سونی

به گزارش کلیک، حسگر نیمه هادی اکسید فلزی تکمیلی ۱/۲٫۵ اینچی دارای فاکتور فرم کوچکتر، کیفیت تصویر بهتر، و عملکرد سریع تر در مقایسه با حسگرهای سابق می باشد. سونی می گوید که اولین شرکت در دنیاست که زوم های خودکار ترکیبی پر سرعتی که تلفیقی از زوم خودکار تشخیص فاز و زوم خودکار تشخیص کنتراست هستند را ارائه می دهد. کمبو دارای عملکرد زوم خودکار با سرعت ۰.۰۳ ثانیه می باشد (و در هنگام ضبط ویدئوی ۶۰ فریم در ثانیه ای، سرعتی برابر با ۰.۰۱۷ ثانیه دارد).
دیگر صنعت بزرگی که برای اولین بار ارائه می شود تثبیت کنندۀ تصویری الکترونیکی سه بعدیست، که علیرغم تکان های دست به گرفتن ویدئوهای آرام کمک می کند. بنابر گفته سونی، این قطعه مستقیما در «پردازش گر سیگنالی داخلی» تعبیه می شود و از اطلاعات حسگر ژیروسکوپ خارجی استفاده میکند. این حسگر نه تنها لرزش های دست را می گیرد بلکه از خراب شدن لنز جلوگیری می کند.
بنابر گفته سونی، سیستم تثبیت کنندۀ سه بعدی، این حسگر را به بهترین گزینه برای هواپیمای بدون سرنشین دوربین دار تبدیل کرده است.
در نهایت، این حسگر جدید برای ویدئوهایی که از جلو گرفته می شود فوق العاده است. این حسگر ها می توانند ۴ کیلوبایت تصویر را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کنند، و می توان در هنگام ضبط ویدئوی ۲۲٫۵ مگا پیکسل را ثبت کرد.
حسگر IMX318 سونی در می ۲۰۱۶ در شرکت های دوربین سازی، عرضه خواهد شد.
منبع: petapixel.com

ارسال نظر