۴۳٫۵ میلیون پلی استیشن ۴ در جهان عرضه شده است

در ماه نوامبر سال میلادی ۲۰۱۳، دو شرکت همیشه رقیب و بزرگ مایکروسافت و سونی، کنسول های نسل هشتم بازی های ویدیویی را روانه بازار کردند. پس از موفقیت چشم گیر کنسول ایکس باکس ۳۶۰ در نسل هفتم، پیش بینی بسیاری از افراد از نسل هشتم کنسول های بازی همانند نسل گذشته بود و انتظار داشتند که مایکروسافت همچنان برتری خود را نسبت به سونی به نمایش بگذارد و شاهد فروش بی نظیر و خارق العاده کنسول ایکس باکس وان باشیم. متاسفانه همه چیز آینده قابل پیش بینی نیست و گویا کمپانی نامدار ژاپنی سونی از گذشته خود درس گرفته و با انتشار کنسول پلی استیشن ۴، عملکرد بهتری از Xbox One و شرکت مایکروسافت داشته است. به همین خاطر، کم کم میزان فروش کنسول PlayStation 4 افزایش پیدا کرد و اختلاف فروش این کنسول و ایکس باکس وان، بیشتر و بیشتر شد به طوری که تا به امروز، کنسول پلی استیشن ۴ تقریبا دو برابر کنسول ایکس باکس وان به فروش رفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

۴۳٫۵ میلیون پلی استیشن ۴ در جهان عرضه شده است

پس از موفقیت چشم گیر کنسول ایکس باکس ۳۶۰ در نسل هفتم، پیش بینی بسیاری از افراد از نسل هشتم کنسول های بازی همانند نسل گذشته بود و انتظار داشتند که مایکروسافت همچنان برتری خود را نسبت به سونی به نمایش بگذارد و شاهد فروش بی نظیر و خارق العاده کنسول ایکس باکس وان باشیم. متاسفانه همه چیز آینده قابل پیش بینی نیست و گویا کمپانی نامدار ژاپنی سونی از گذشته خود درس گرفته و با انتشار کنسول پلی استیشن ۴، عملکرد بهتری از Xbox One و شرکت مایکروسافت داشته است. به همین خاطر، کم کم میزان فروش کنسول PlayStation 4 افزایش پیدا کرد و اختلاف فروش این کنسول و ایکس باکس وان، بیشتر و بیشتر شد به طوری که تا به امروز، کنسول پلی استیشن ۴ تقریبا دو برابر کنسول ایکس باکس وان به فروش رفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، برگ برنده کنسول های نسل هشتم بدون شک و تردیدی به کنسول پلی استیشن ۴ رسید و از سال میلادی ۲۰۱۳ تا به امروز، شرکت سونی همچنان با عرضه بروز رسانی ها، بازی های انحصاری مهیج و جنجالی و ایجاد امکانات بسیار مناسب برای کاربران خود، به فروش بی نظیر خود ادامه می دهد که در جدیدترین آمارهای منتشر شده از میزان فروش این کنسول، شرکت مشهور سونی از زمان عرضه کنسول پلی استیشن ۴ تا به امروز، بیش از ۴۳٫۵ میلیون دستگاه PlayStation 4 در جهان عرضه و برای فروشگاه های مختلف سراسر جهان ارسال کرده است. البته توجه داشته باشید که این آمار، نشان دهنده‌ میزان کنسول فروخته شده به مصرف کنندگان و مردم نیست بلکه تنها تعداد ساخت و عرضه آن است.

قطعا ارسال ۴۳٫۵ میلیون دستگاه پلی استیشن ۴ در سراسر جهان بیانگر رضایت و تمایل مردم و گیمرها به خرید این کنسول نسل هشتمی است! بر این اساس، از تاریخ ۱ آوریل سال میلادی جاری (مصادف با جمعه ۱۳ فروردین ماه سال ۱۳۹۵) الی ۳۰ ژوئن امسال (مصادف با پنج‌ شنبه ۱۰ تیر ماه سال ۱۳۹۵)، شرکت سونی بیش از ۳٫۵ کنسول پلی استیشن ۴ را به فروشگاه ها و خرده فروشان ارسال کرده است که این آمار در مقایسه با بازه زمانی یکسان سال گذشته، نشان دهنده افزایش تقاضا مردم و افزایش فروش نیم میلیونی کنسول می باشد.

با اینکه حدود سه سال از عرضه کنسول پلی استیشن ۴ گذشته، نه تنها میزان فروش این دستگاه مخصوص بازی کمتر نشده بلکه بر اساس ادعای کمپانی سونی، میزان فروش آن در بازه زمانی یکسان سال های گذشته، چیزی در حدود ۱۴٫۵ درصد نیز افزایش داشته است. شرکت سونی این افزایش فروش را مدیون عرضه عناوین ویدیویی هیجان انگیز به صورت انحصاری برای کنسول نسل هشتم خود است و در این فاصله زمانی، میزان فروش نرم افزارهای موجود در شبکه پلی استیشن نتورک نیز افزایش پیدا کرده و در نهایت شاهد افزایش درآمد سونی حاصل از بخش پلی استیشن هستیم.

ps4

در ادامه، کمپانی سونی پیش بینی کرده است که تا اتمام سال مالی شرکت خود، بیش از ۲۰ میلیون دستگاه پلی استیشن ۴ جدید دیگر روانه بازار کند و تا اواسط سال میلادی آینده، فروش این کنسول را به رقم ۶۰ میلیون واحد برساند. از آن جا که پاییز امسال، فصل پرباری در صنعت گیم محسوب می شود، رسیدن سونی به فروش ۶۰ میلیونی کنسول پلی استیشن ۴، امری امکان پذیر ترقی می شود چرا که در ماه های آینده، عناوین ویدیویی بزرگی همچون Call of Duty Infitini Warfare، بتلفیلد ۱، فیفا ۱۷، مافیا ۳، تایتانفال ۲، واچ داگز ۲، و... برای این کنسول قدرتمند عرضه خواهند شد.

لازم به ذکر است ۷۸ درصد سود خالص کمپانی سونی از بخش پلی استیشن به دست می آید. به همین علت، این شرکت ژاپنی همچنان از کنسول خود پشتیبانی خواهد کرد و با انتشار عناوین انحصاری بیشتر، به فروش بی نظیر خود ادامه خواهد داد. به علاوه، در حال حاضر بیشتر تمرکز سونی بر روی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن گذاشته شده و سونی قصد دارد که با انتشار این هدست بی نظیر، نبض بازار هدست ها را به دست گیرد. قطعا با عرضه این محصول مورد انتظار، میزان فروش کنسول پلی استیشن ۴ و لوازم جانبی آن نظیر پلی استیشن Move افزایش پیدا می کند و سود زیادی نسیب این شرکت ژاپنی خواهد شد.

ناگفته نماند که دقایقی پیش از برگزاری رویداد بزرگ E3 سال میلادی جاری، رئیس بخش سرگرمی های شرکت سونی، آقای اندرو هاوس (Andrew House)، خبر عرضه نسخه ارتقا یافته کنسول پلی استیشن ۴ را تایید کرد. تا به امروز، شرکت سونی در خصوص این کنسول جدید صحبتی نکرده و بر اساس برخی از شایعات، این کنسول به صورت کامل از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن پشتیبانی می کند و بازی های ویدیویی را با کیفیت بهتری اجرا می کند. در برخی از شایعات اشاره شده که این دستگاه، قابلیت اجرای عناوین با کیفیت و رزولوشن ۴K را دارد. حال باید منتظر معرفی از کنسول پلی استیشن ۴ نئو باشیم تا از مشخصات و سخت افزار آن، آگاه شویم. همراه رسانه کلیک باشید...

ps4-games

از آن طرف، رقیب سرسخت سونی یعنی کمپانی پرطرفدار مایکروسافت، نسل هشتم خوبی را پشت سر نگذاشته و قرار است در تعطیلات سال میلادی آینده (۲۰۱۷)، نسخه ارتقا یافته کنسول ایکس باکس وان را عرضه کند. نام رمزی این پروژه (ساخت نسخه قدرتمند ایکس باکس وان)، scorpio انتخاب شده و طبق ادعای شرکت توسعه دهنده آن، کنسول Xbox One Scorpio قوی ترین کنسولی است که تا به امروز ساخته و عرضه خواهد شد! بنابراین، در تعطیلات سال آینده میلادی شاهد رقابت جذاب دو کنسول ایکس باکس وان اسکورپیو و پلی استیشن ۴ نئو خواهیم بود.

البته در اوایل ماه اوت میلادی، نسخه کوچک شده کنسول ایکس باکس وان توسط مایکروسافت عرضه می شود که در مقایسه با نسخه استاندار، ۴۰ درصد کوچک تر شده و قابلیت اجرای عناوین با تکنولوژی HDR را دارد. همچنین کنترلر این دستگاه کمی بهبود یافته و مشکلات رایج کنترلر قبلی، برطرف شده است. مدل دو ترابایتی این دستگاه در تاریخ ۲ اوت (مصادف با سه‌ شنبه ۱۲ مرداد ماه سال ۱۳۹۵) و مدل مدل ۵۰۰ گیگابایتی و ۱ ترابایتی در روز ۲۳ اوت (مصادف با سه‌ شنبه ۲ شهریور ماه سال ۱۳۹۵) به دست علاقه مندان و خریداران خواهد رسید.

در پایان این گزارش، دیدگاه شما در رابطه با میزان فروش کنسول پلی استیشن ۴ چیست؟ پیش بینی شما درباره میزان فروش این کنسول پس از عرضه هدست واقعیت مجازی PlayStation چگونه است؟ آیا نسخه ارتقا یافته کنسول ایکس باکس وان عملکرد بهتری از پلی استیشن ۴ نئو به نمایش خواهد گذاشت؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را در همین پست با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر