حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون از گوشی بعدی سونی

رسانه کلیک - اپل با حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون از آیفون 7 روند جدیدی را در بازار گوشی های هوشمند ایجاد کرد. بر اساس گزارشی جدید، گوشی بعدی سونی فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا خواهد بود.

حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون از گوشی بعدی سونی

در حالی که شاید بسیاری موافق حدف جک 3.5 میلی‌متری صدا از گوشی های هوشمند نباشند، به نظر می رسد شرکت های بیشتری در آینده دست به چنین اقدامی بزنند( اپل پورت هدفون خود را تغییر می دهد ).

هم‌اکنون کمپانی های سامسونگ، ال جی و سونی محصولات خود را مجهز به جک 3.5 میلی‌متری هدفون روانه بازار می کنند که البته این روند در آینده نزدیک در گوشی های سونی تغییر خواهد کرد.

هفته گذشته گوشی هوشمند جدید سونی موفق به کسب تاییدیه FCC شد. این تاییدیه اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می‌دهد. بر اساس مدارک موجود، گوشی هوشمند آینده سونی که در حال حاضر با نام PY7-21831A شناخته می شود، تنها مجهز به پورت USB Type-C خواهد بود. بنابراین در محصول آینده سونی خبری از جک 3.5 میلی‌متری صدا نیست.

جک 3.5 میلی‌متری هدفون

در این مدارک به ابعاد این دستگاه نیز اشاره شده است. محصول بعدی سونی دارای ابعادی برابر با 152.79 در 72.42 میلی‌متر خواهد بود. این دستگاه به نمایشگر 5.7 اینچی مجهز می شود. در مقام مقایسه می توان به اکسپریا XZ پریمیوم ( اعلام نام سونی اکسپریا XZ پریمیوم به عنوان بهترین گوشی هوشمند MWC 2017 ) اشاره کرد که ابعادی برابر با 156 در 77 میلی‌متر دارد و از صفحه نمایش 5.5 اینچی بهره می برد.

جک 3.5 میلی‌متری صدا

با مقایسه ابعاد این دو دستگاه می توان به تغییر زبان طراحی سونی پی برد. به احتمال زیاد گوشی آینده سونی دارای حاشیه کمتری در اطراف نمایشگر خواهد بود. این محصول از تمامی باندهای 3G و LTE اپراتورهای مخابراتی AT&T و T-Mobile پشتیبانی خواهد کرد.

گزارش های اخیر به زبان طراحی جدید سونی برای پرچمداران آینده این شرکت اشاره دارند بنابراین حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون از این محصولات اقدامی تعجب برانگیز نیست. در حالی که طرفداران گوشی های اکسپریا از این موضوع ناراحت خواهند شد ولی در گذشته برخی از دستگاه های سونی اریکسون تنها مجهز به یک پورت برای شارژ و انتقال صدا بودند.

ارسال نظر