سونی در سال 2016 دو پرچمدار مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 820 را معرفی می‌کند

متاسفانه عملکرد بخش طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند کمپانی سونی به هیچ وجه قابل قبول نبوده و این شرکت ژاپنی در این زمینه به یک بحران عظیم مالی دچار شده است.

سونی در سال 2016 دو پرچمدار مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 820 را معرفی می‌کند

با این وجود کیفیت محصولات این شرکت به هیچ وجه پایین نبوده و همواره سونی محصولات موبایلی بسیار عالی را روانه‌ی بازار کرده است. اما متاسفانه طی چند سال اخیر و به ویژه در سال 2015 با گسترش و پیشرفت فعالیت‌های شرکت‌هایی نظیر هوآوی، شیائومی، میزو و ... میزان استقبال کاربران از گوشی‌های هوشمند برند سونی به طرز چشمگیری کاهش یافته است. مسئله‌ی بحران مالی سونی تا جایی ادامه یافت که حتی شایعاتی در رابطه با کناره‌گیری این کمپانی ژاپنی از فعالیت در صنعت موبایل منتشر شد، اما خوشبختانه صحت این شایعات رسما از سوی مقامات سونی رد شدند.

به گزارش کلیک،بنا به تازه‌ترین گزارشات به دست آمده، ظاهرا کمپانی سونی برای سال 2016 برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای را انجام داده است. این شرکت نه تنها قصد کاهش فعالیت‌های خود در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند را ندارد، بلکه ظاهرا در صدد است تا فعالیت‌های خود را در این زمینه افزایش داده و در سال 2016 میلادی دو پرچمدار جدید را روانه‌ی بازار کند. طبق گزارش منبع CNBeta هر دو پرچمدار سال 2016 سونی از سیستم روی یک چیپ (SoC) قدرتمند اسنپدراگون 820 بهره‌مند می‌شوند و زمان رونمایی از آن‌ها ماه‌های ژوئن و اکتبر اعلام شده است. گفته شده که این دو گوشی پرچمدار، اکسپریا زد 6 و اکسپریا زد 7 سونی خواهند بود که هر دو در سال آینده رونمایی می‌شوند.

1

علاوه بر این، شایعاتی مبنی بر برنامه‌ریزی سونی به منظور رونمایی از سه نسخه‌ی متنوع گوشی اکسپریا زد 6 نیز منتشر شده است. بر این اساس ظاهرا سونی قصد دارد که علاوه بر نسخه‌ی اصلی گوشی اکسپریا زد 6، این محصول را در سه نسخه‌ی دیگر با نام‌های اکسپریا زد 6 کامپکت، اکسپریا زد 6 پلاس و اکسپریا زد 6 آلترا نیز روانه‌ی بازار نماید. البته احتمال معرفی نسخه‌ی آلترا گوشی هوشمند اکسپریا زد 6 به واقع زیاد است. چرا که سونی در سال 2013 میلادی گوشی هوشمند اکسپریا زد آلترا را معرفی کرد و این محصول هم مورد توجه کاربران قرار گرفت، اما پس از آن شاهد رونمایی از نسخه‌ی جدید این محصول نبودیم، بنابراین احتمال رونمایی از نسخه‌ی آلترا گوشی اکسپریا زد 6 سونی به واقع وجود دارد. اکسپریا زد آلترا سونی که در سال 2013 میلادی معرفی شد از صفحه نمایشی 6.4 اینچی بهره می‌برد و یک فبلت عالی با طراحی منحصر به فرد همیشگی سری محصولات اکسپریا سونی است. حال مشخص نیست که اگر اکسپریا زد 6 آلترا سونی در سال 2016 معرفی شود، از چه صفحه نمایشی بهره‌مند خواهد شد.

2

بنابراین سال 2016 برای شرکت سونی یک سال سرنوشت‌ساز محسوب می‌شود و در طول این سال شاهد رونمایی این شرکت از گوشی‌های هوشمند متنوعی خواهیم بود. بدون تردید میزان استقبال کاربران از محصولات این کمپانی ژاپنی نقش اساسی در آینده‌ی این شرکت ایفا می‌کند و به نوعی می‌توان گفت که آینده‌ی بخش موبایل کمپانی سونی به میزان فروش محصولاتش در سال 2016 بستگی دارد. نظر شما در رابطه با محصولات شرکت سونی و برنامه‌ریزی این کمپانی برای سال 2016 چگونه است؟ آیا رونمایی از دو پرچمدار این شرکت (اکسپریا زد 6 و اکسپریا زد 7) در طول یک سال استراتژی عملکردی مناسبی به منظور افزایش درآمدهای این شرکت محسوب می‌شود؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر