سونی از پر سرعت ترین SD Card دنیا رو نمایی کرد

انواع مختلفی از SD Card ها در بازار وجود دارند که تفاوت آن ها در ظرفیت و سرعت انتقال داده  است. یکی از شرکت های تولید کننده این کارت های حافظه شرکت سونی است که این بار از SD cart هایی با سرعت بسیار بالا و بی سابقه ای رو نمایی کرده است. البته نکته مهم در این SD cart ها این است که سرعت نوشتن اطلاعات بر روی آن ها پیشرفت چشم گیری داشته است.

سونی از پر سرعت ترین SD Card دنیا رو نمایی کرد

البته نکته مهم در این SD cart ها این است که سرعت نوشتن اطلاعات بر روی آن ها پیشرفت چشم گیری داشته است.

به گزارش کلیک ، لقب پر سرعت ترین SD cart جهان، در واقع عنوانی است که هیچ محصولی نمی تواند آن را به مدت طولانی در اختیار داشته باشد. با آن وجود این روزها این عنوان از آن شرکت سونی شده است. شرکت سونی SD cart های خود را در سه اندازه و سه طراحی مختلف و مناسب برای ثبت ویدیوهای ۴K طراحی کرده است. این SD Card از سری SF-G هستند که سرعت خواندن اطلاعات در آن ها در حدود ۳۰۰ MB/s و سرعت نوشتن اطلاعات در آن ها در حدود ۲۹۹ MB/s است.

هر چند سرعت خواند اطلاعات در SD Card هایی که پیش از این نیز در بازار وجود داشتند همین مقدار بوده است اما سرعت نوشتن اطلاعات در حدود ۲۹۹ MB/s را می تواند رکورد جدیدی در ثبت اطلاعات بر روی SD Card ها دانشت. چند سال قبل نیز UHS-II برای انتقال داده سرعتی در حدود ۳۱۲ MB/s داشت و به نظر می رسد قصد سونی گذر از چنین سرعتی در انتقال داده ها بر روی SD cart ها باشد.

سونی در این خصوص خاطر نشان کرده است که firmware بکار رفته در این SD Card ها به گونه ای طراحی شده است که نه تنها قابلیت پشتیبانی از سرعت بالای انتقال داده را دارند بلکه می تواند از دوربین های UHS-II به منظور ثبت اطلاعات بر روی کارت های حافظه پشتیبانی می کند. در واقع تصاویر ثبت شده توسط این دوربین ها بدون ذره ای هدر رفت می توانند به راحتی بر روی این SD Card ها ذخیره شوند. از طرفی الگوریتم های بکار رفته در این firmware به انتقال حجم بیشتری از اطلاعات با سرعت بیشتر از طریق بافرهای موقتی به محل ذخیره دایمی انتقال یابند. از طرفی این سرعت تا زمانی که کل فضای حافظه پر می شود، ثابت خواهد ماند و تغییری نمی کند.

ویوانو کانتو، رییس شرکت سونی در اظهارات خود اعلام داشته است که هرچه روند ثبت تصاویر با وضوح بالا و همچنین ثبت ویدیوهای ۴K از طریق دوربین های DSLR و mirror-less افزایش می باید نیاز به وجود حافظه های با ظرفیت بالا که سرعت انتقال داده بر روی آن ها زیاد باشد بیشتر به نظر می آید. به همین دلیل سونی با توجه به این نیاز اقدام به تولید SD cart های سری SF-G کرده است که به عنوان حافظه های پر سرعت و پیشتاز در این زمینه شناخته می شوند.

نکته مهم در خصوص این حافظه ها این است که حجم و ظرفیت آن ها مانند سایر حافظه های موجود در بازار یعنی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگ است. در واقع شرکت سان دیسک قبل از سونی حافظه هایی با ظرفیت ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگ را نیز به بازار عرضه کرده بود. اما چیزی که این حافظه های شرکت سونی را از سایر رقبای خود متمایز می سازد، توانایی بالای آن ها در انتقال داده است.

سونی در خصوص افزایش ایمنی این SD Cardها ادعا کرده است که این حافظه ها نه تنها در مقابل نفوذ آب مقاوم هستند بلکه در مقابل قطع و وصل جریان الکتریسیته نیز مقاوم هستند و در صورتی که داده های روی این حافظه ها به طور تصادفی پاک شود کاربر می تواند با استفاده از یک برنامه بازیابی اطلاعات که شرکت سونی آن را طراحی کرده است اطلاعات پاک شده را بازیابی نماید.

شرکت سونی هنوز تاریخ دقیقی برای ارائه این حافظه ها به بازار تعیین نکرده است و تنها به ذکر این مطلب که این حافظه ها قرار است بهار سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند اکتفا نموده است. از طرفی قیمت این SD card ها هنوز مشخص نشده است.

ارسال نظر