سونی ساختار جدیدی برای هدفون ارائه می دهد

نمونه اولیه محصول بخش جدید تحقیق و توسعه سونی یا همان آزمایشگاه آینده، در نمایشگاه SXSW به نمایش در خواهد آمد: یک جفت هدفون که به دور گردن انداخته می‌شود و صدا مستقیم به سمت بالا پخش می‌شود تا به گوش شما برسد.

سونی ساختار جدیدی برای هدفون ارائه می دهد

به گزارش کلیک، پروژه N دستگاه بلوتوثی است که شبیه هدفون‌های بزرگ است اما به‌جای پد، دو بلندگوی چند جهته روی آن نصب شده که از طریق آن می‌توانید به موسیقی گوش فرا دهید.

سونی که به لطف بخش پیشروی فناوری صوتی آن تبدیل به یک غول صنعتی شده، در تلاش است انقلابی در زمینه هدفون در دنیا ایجاد کند. ایده N ایجاد یک سیستم برای گوش دادن به موسیقی است که صدای پس زمینه را در فعالیت‌ها‌یی نظیر گردش بیرون از خانه و یا حین دوچرخه سواری، حفظ کند. برای مواقعی که شما یک تجربه هدفون سنتی می‌خواهید، این دستگاه یک جفت گوشی مخروطی شکل نیز دارد که با دستگاه دورگردن در ارتباط است. این هدفون کوچک با سوراخی که در وسط آن قرار دارد نیز صدای محیط اطراف را مسدود نمی‌کند و شما همچنان قادرید در حین مکالمه، به موسیقی نیز گوش دهید.

sonyN1

N مجهز به کنترل صوتی و دوربین نیز هست و سونی آن‌را طوری برنامه‌ریزی کرده است تا به دستوراتی به نام Arc پاسخ دهد. این محصول به نحوی شبیه نسخه عینک گوگل است، اما به‌جای اینکه روی صورت شما قرار بگیرد، به دور گردن گذاشته می‌شود. این وسیله کمتر از محصول گوگل مزاحمت ایجاد می‌کند اما هنوز از نظر ظاهری چندان مورد پسند نیست تا توجه همگان را جلب کند.

در تجربه من با N، صدا هنگامی‌که از بلندگوها فرستاده می‌شد، به طرز شگفت‌انگیزی واضح بود. در همین حال صدای مستقیم به اندازه کافی کم بود تا بتوان صدای محیط را شنید. با این حال، کنترل صوتی در محیط نسبتا شلوغ آزمایشگاه آینده، به درستی کار نکرد و نماینده سونی مجبور بود چهار یا پنج بار دستورات خود را برای گرفتن یک عکس تکرار کند.

N یک محصول عالی طراحی شده فناوری است و یک محصول جلا زده و آماده فروش به‌نظر می‌رسد. متاسفانه آزمایشگاه آینده سونی بر روی نمونه اولیه تاکید می‌کند، از این رو کمپانی هیچ جزییاتی در مورد اینکه کی و چگونه این محصول به تولید می‌رسد را به اشتراک نمی‌گذارد. با این حال تصور آن سخت نیست قبل از اینکه سونی محصول خود را به دست مصرف کننده برساند، شرکت‌هایی مثل ال جی، که هم اکنون وسیله صوتی مشابهی با نام Tone Infinim دارد، این ایده را با محصولات خود تلفیق کند.

منبع: msn

ارسال نظر