مشخصات صفحه نمایش گوشی های سونی اکسپریا G3112 و اکسپریا G3121

سونی از جمله شرکت هایی است که علاوه بر تولید محصولات الکترونیک مثل تلویزیون، ضبط صوت و غیره اقدام به تولید گوشی های هوشمند همراه نیز کرده است. گوشی های پرچم دار این شرکت با نام اکسپریا به بازار موبایل عرضه می شوند. اخیراً خبرهایی مبنی بر تولید گوشی های اکسپریا G3112 و اکسپریا G3121 منتشر شده است.

مشخصات صفحه نمایش گوشی های سونی اکسپریا G3112 و اکسپریا G3121

به گزارش کلیک، چندی پیش در خبرها آمده بود که سونی قصد دارد تا گوشی های جدیدی از سری گوشی های اکسپریا در اوایل سال ۲۰۱۷ یا اواخر سال ۹۵ شمسی به بازار عرضه کند. در آن زمان مدیر عامل شرکت سونی اعلام کرده بود که طراحان هنوز مشغول طراحی اندازه صفحه نمایش این گوشی ها هستند. وی اعلام کرده بود سونی قصد دارد در این گوشی ها از صفحه نمایش کوچک به اندازه ۲/۵ یا ۰/۵ اینچ و با وضوح تصویر۱۰۸۰ پیکسل استفاده کند. آخرین گوشی سری گوشی های این شرکت که به بازار عرضه شده بودند دارای صفحه نمایش ۵/۵ اینچ با وضوح تصویر ۴۰۰۰ پیکسل بودند. همچنین به گفته مدیر شرکت سونی قرار است در این گوشی ها از رم ۴ گیگ استفاده شود.

اما در خبرهای جدید سونی در کنفرانس MWC 2017 که در بارسلونا برگزار شده است خبرهایی مبنی بر اندازه و وضوح تصویر صفحه نمایش گوشی های اکسپریا G3112 و اکسپریا G3121 را منتشر کرده است. به احتمال بسیار زیاد در نمایشگاه سالانه این شرکت که از تاریخ ۲۷ فوریه یعنی حدود ۹ اسفند ماه هر سال به مدت ۵ روز ادامه دارد از این گوشی ها رو نمایی خواهد کرد. اما در خبرهای منتشر شده آمده است که همان طور که مدیر عامل این شرکت خبر داده بود اندازه گوشی های اکسپریا G3112 و G3121 نسبت به سایر گوشی های این سری کوچک تر است. در این گوشی ها از صفحه نمایش ۵ اینچ و ۲/۵ اینچ استفاده شده است. وضوح تصویر صفحه نمایش استفاده شده در این گوشی ها ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ است. آخرین مدل از سری گوشی های اکسپریا که به بازار عرضه شده بود صفحه نمایشی برابر با ۵/۵ اینچ و ووضح تصویری معادل با ۴۰۰۰ پیکسل داشته است.

کارشناسان هنوز مطمئن نیستند که آیا در این گوشی ها نیز مانند گوشی های اکسپریا Z5 قرار است برای محتواهای خاص مثل محتواهای چند رسانه ای از وضوح تصویر بالاتری یعنی۳۸۴۰ * ۲۱۶۰ استفاده شود یا خیر. در حال حاضر چیزی که برای همه محرز شده است این است که وضوح تصویر در صفحه نمایش این گوشی ها ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ است. طبق گفته شرکت سونی استفاده از صفحه نمایش کوچک تر با این میزان وضوح تصویر برای بالاتر بردن طول عمر باطری و از طرفی بالاتر رفتن مدت زمان نگهداری شارژ توسط باطری این گوشی ها است. بر اساس خبرهای منتشر شده در مورد این گوشی ها قرار است در گوشی های اکسپریا G3112 و G3121 از رم ۴ گیگ استفاده شود.

قرار است سایر مشخصات این گوشی ها در روزهای آینده در اختیار کاربران قرار و طرفداران گوشی های سونی سری اکسپریا قرار گیرد.

ارسال نظر